Bērnu emociju apzinātības pilnveide pirmsskolas izglītības 3.posmā
Author
Kucina, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Liene Kucina Kvalifikācijas darba nosaukums: Bērnu emociju apzinātības pilnveide pirmsskolas izglītības 3.posmā. Pētījuma mērķis: Teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt bērnu emociju apzinātības pilnveides iespējas pirmsskolas izglītības 3.posmā. Darbā ir 2 daļas. Pirmajā daļā tika analizēta pedagoģijas un psiholoģijas literatūra. Secināts, ka emociju apzinātību var sākt mācīt jau agrīnā vecumā. Otrajā daļā tika veikts pedagoģiskais eksperiments, bērni tika novēroti un intervēti. Iegūtie dati tika analizēti un secināts, ka emociju apzinātības mācīšanās pilnveido emociju regulācijas prasmes un attīsta bērnu emocionālo inteliģenci. Darba apjoms: 32 lapaspuses, 5 tabulas, 2 attēli, 1 pielikums, izmantoti 29 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: emocijas, apzinātība. Author: Liene Kucina Title of the qualification paper: Improvement of the mindfulness of children’s emotions in the 3rd stage of preschool education. Objective of the study: Theoretically study and practically test the possibilities of improving the mindfulness of children’s emotions in the 3rd stage of preschool education. There are two parts in the paper. In the first part of the paper pedagogical and psyhological literature was analyzed. It was cocluded that the mindfulness of emotions can be taught from an early age. In the second part of study a pedagogical experiment was carried out. The children were observed and interviewed. The obtained data were analyzed and it was concluded that teaching the mindfulness of emotions improves emotion regulation skills and develops children’s emotional intelligence. Scope of work: 32 pages, 5 tables, 2 images, 1 attachment and 29 literature sources was used. Keywords: emotions, mindfulness.