Sensoro materiālu izmantošana rotaļās ar pirmsskolas 1. vecumposma bērniem adaptācijas procesa sekmīgai norisei
Author
Jurkevica, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis: analizēt teorētiskās atziņas un izvērtēt bērnu iesaisti rotaļā ar sensorajiem materiāliem Darba pirmajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra un interneta resursi, kuri skar bērnu vecumposma īpatnības un adaptācijas procesu. Kā arī sensoro materiālu un rotaļu ietekmi uz bērnu attīstību. Darba otrajā daļā tiek īstenota pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, kuras laikā tiek aprobētas 12 sensoro materiālu rotaļas. Tiek novēroti bērni, to iesaiste, vai neiesaiste rotaļās, un vai šīs nodarbes veicina sekmīgu adaptācijas procesa norisi. Šis darbs varētu būt saistošs pedagogiem, kuri saskaras ar adaptācijas procesu 1. vecumposmā. Job objective – To analize theoretical notes and evaluate children’s involvement in play with the sensory materials. In the first part of the work I evaluate the scientific literature and the internet resources which touch on the pre-school 1st level of children and the adaptation process of them. It also covers the influence of sensory materials and play on the development of children. In the second part of the work I complete the pedagogical trial activity during which I approve all 12 of the sensory play’s and observe their involvement or ienvolvement in play and whether or not it is resulting in a successful adaptation process. This work could be relaetable to pedagogues that are in touch with the adaptation of the pre-school 1st level children.