• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Galda kultūras prasmes pilnveide vecākā pirmsskolas vecuma bērniem.

Thumbnail
View/Open
299-105667-Letunova_Kristine_kl18060.pdf (1.331Mb)
Author
Letunova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: “Galda kultūras prasmes pilnveide vecākā pirmskolas vecuma bērniem”. Darba autore: Kristīne Letunova Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pamatot bērnu pašapkalpošanās prasmju un iemaņu pilnveides iespejas pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskā daļā analīzētas pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par uzvedības kultūras etiķeti, kas nodrošina cilvēku sabiedrības pastāvēšanu, funkcionēšanu un attīstību. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, ka pirmsskolas vecuma bērna izglītošana uzvedības kultūrā ir viens no humānās attieksmes pret cilvēkiem, kas izpaužās kolektīvajās attiecībās. Uzvedības un attiecību kultūras izglītības saturs iekļaui arī galda kultūras normas. Pētījumā piedalijās 8 bērni vecumā no 5 līdz 6 gadiem. Pētījuma uzdevums - noteikt vecākā pirmsskolas bērnu pašapkalpošanas prasmju un iemaņu, spējas un prasmes veidošanas līkumsakarības pedagoģiskā procesa gaitā. Tiek izstrādāti prasmes apguves kritēriji. Noverojumu rezultāti tiek apkopoti tabulās un diagrammās. Pētījuma gaitā tika pielietotas atbilstošas metodes, lai veicinātu bērnu pašapkalpošanas prasmju un ienaņu attīstīšanu. Pētījuma beigās ir analīzēti un salīdzināti novērošanas dati, lai izprastu pielietotu metožu efektivitāti. Atbilde uz jautājumu “Vai pielietot dažādas metodesvar veicināt pašapkalpošanas prasmju un iemaņu attīstīšanu? ir pozitīva. Pētījums bālstās uz bērnu spēju uz pašapkalpošanos, izrādot cieņu un pieklājību citiem, veidojot veiksmīgas savstārpējas atiecības, piekopjot pozitīvu pozitīvo attieksmi vienam pret otru un izmantojot pašapkalpošanas prasmes un iemaņas, bērns kļūst patstāvīgāks un drosmīgāks. Pašapkalpošas prasmes un iemaņas ir novērojams lielakai daļai bērnu, kas norāda uz pielietoto metožu efektivitāti. Darba apjoms: 50 lapasuses, 6 attēli, 12 tabulas,3 pielikumi, 18 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes un iemaņas, vecāka pirmsskolas vecuma bērni, sadarbība, patstāvība, sociālās prasmes, pedagoga atbalsts, bērna attīstība.
 
Title: developing table culture skills in older pre-school children. Kristīne Letunova Aim of the study: to theoretically investigate and empirically justify the possibilities of improving children's self-service skills and abilities in preschool educational institutions. The study consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part analyses the pedagogical and psychological insights into the cultural etiquette of behaviour that ensures the existence, functioning and development of human society. On the basis of the findings of various authors, it is concluded that the education of the preschool child in the culture of behaviour is a continuation and one of the human attitudes towards people, which are expressed in collective relations. The content of education in behavioural and relational culture is to teach children to eat beautifully and properly, using the necessary equipment, to be tidy, to observe posture, to learn the etiquette of speech, to be able to pay attention politely. The empirical part is a study of 8 children aged 5 to 6 years. It aims to determine the knowledge, abilities and skills of the older preschool children during the pedagogical process of self-care. The study develops criteria and summarizes them in tables and charts. During the study, matching techniques were applied to facilitate the development of children's self-service skills and abilities. At the end of the study, observational data is analysed and compared to understand the effectiveness of the methods applied. The answer to the question whether the different methods were successful in developing children's self-care skills and attitudes is positive. The study focuses on children's capacity for self-service, showing respect and courtesy to others, building successful relationships, practicing positive positive attitudes towards each other and using self-service skills and abilities to become more independent and courageous. Self-care skills are observed in a large proportion of children, indicating the effectiveness of the methods used. The volume of the work: 50 pages, 6 figures, 12 tables, 3 annexes, 18 references. Key words: self-care skills and abilities, older preschool children, cooperation, independence, social skills, teacher support, child development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68683
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV