• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašapkalpošanās prasmes tehnoloģijas mācību nodarbībās 3-5 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-105706-Kromane_Jolanta_jk22071.pdf (625.9Kb)
Author
Kromane, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Jolanta Kromane Kvalifikācijas darba tēma: Pašapkalpošanās prasmes tehnoloģijas mācību nodarbībās 3-5 gadus vecuma bērniem. Pētījumu mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt bērnu pašapkalpošanās prasmju veicinošos un kavējošos iemeslus. Īss pētījuma saturs: Tiek analizētas pašapkalpošanā prasmes, ko jāmāk bērniem, kas kavē attīstību, kas veicina pirmsskolā. Rezultātu apraksts: Studente veica 3 nodarbības, kurās vingrināja pašapkalpošanās prasmes. Bērni labprāt piedalījās. Pētījumā studente secināja, ka nodarbības bija veiksmīgas un sekmēja pašapkalpošanās prasmes, tehnoloģijas mācību jomā. Darba sastāvs darba lappušu skaits 36. lpp., 2 attēli, 2 tabulas, 5 diagrammas.
 
Author Jolanta Kromane Qualification thesis topic: self-service skills in technology learning activities for 3-5 year old children. Aim: To investigate theoretically and practically the facilitators and inhibitors of children's self-care skills. Brief content of the study: Self-help skills to be learned by children, which hinder development, which contribute to pre-school are analysed. Description of results: The student completed 3 lessons in which she practised her self-service skills. The children participated willingly. The student concluded that the activities were successful and contributed to self-service skills, technology in learning. Contents Pages 36, 2 figures, 2 tables, 5 diagrams
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68697
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV