• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo prasmju veidošanās āra nodarbībās pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-105718-Asejeva_Iveta_ia18071.pdf (1.158Mb)
Author
Asejeva, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Sociālo prasmju veidošanās āra nodarbībās pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem. Darba vadītājs: Jolanta Kriščune Darba mērķis: izpētīt sociālo prasmju veidošanos ārā nodarbībās 5-6 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā aplūkoti daudzveidīgi literatūras avoti, lai veiktu sociālo prasmju attīstības raksturojumu 5-6 gadus veciem bērniem āra nodarbību laikā. Tika analizētas bērnu vecumposma attīstības īpatnības, aprakstītas metodes un paņēmieni, kā veicināt sociālo prasmju attīstību āra nodarbību laikā. Empīriskā pētījuma daļā tika veikta bērnu sociālo prasmju izvērtēšana. Plānotas un vadītas āra rotaļnodarbības. Pētījuma noslēgumā veikta atkārtota sociālo prasmju izvērtēšana, ar mērķi noskaidrot, kā āra nodarbību laikā iespējams sekmēt sociālo prasmju attīstību 5-6 gadus veciem bērniem. Pētījuma noslēgumā apstiprinājās, ka āra nodarbībās pirmsskolā, 5-6 gadus veciem bērniem, iespējams sekmēt sociālo prasmju veidošanos. Diferencētas, integrētas, kvalitatīvi plānotas un materiāliem daudzveidīgas nodarbības veicina bērnu sadarbības prasmes, prasmes atpazīt savas un citu bērnu emocijas, izpaust emocijas atbilstoši situācijai, kā arī izmantot konfliktu risināšanas algoritmu un ņemt vērā citu bērnu viedokli. Pētījuma rezultāti iegūti laika posmā no 01.04.2024. līdz 28.06.2024. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas un empīriskās pētījuma. Darba apjoms: 35 lapaspuses, darbā izveidoti 4 attēli, 3 tabulas, 20 literatūras avoti un 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, āra nodarbības, pirmsskola.
 
Title of qualification work: Formation of social skills in outdoor lessons in preschool for 5-6 year old children Supervisor: Jolanta Kriščune The purpose of the work: to investigate the formation of social skills in outdoor classes for 5-6 year old children. In the theoretical part of the qualification thesis, diverse literature sources are considered in order to characterize the development of social skills for 5-6 year old children during outdoor lessons. Peculiarities of children's age development were analyzed, methods and techniques for promoting the development of social skills during outdoor lessons were described. In the empirical part of the study, the evaluation of children's social skills was carried out. Planned and guided outdoor play lessons. At the end of the study, a repeated evaluation of social skills was carried out, with the aim of finding out how it is possible to promote the development of social skills in 5-6 year old children during outdoor lessons. At the end of the study, it was confirmed that it is possible to promote the formation of social skills in outdoor classes in preschool for 5-6 year old children. Differentiated, integrated, qualitatively planned lessons with a variety of materials promote children's cooperation skills, the skills to recognize their own and other children's emotions, to express emotions according to the situation, as well as to use the conflict resolution algorithm and take into account the opinions of other children. The research results were obtained in the period from 01.04.2024. until 28.06.2024. The qualification work consists of two parts: theoretical part and empirical research. Volume of the work: 35 pages, 4 images, 3 tables, 20 literature sources and 4 appendices are created in the work. Keywords: social skills, outdoor lessons, preschool.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68700
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV