4-5 gadīgu bērnu dizaina domāšanas veicināšana tehnoloģiju mācību jomā
Author
Orlova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: „4 – 5 gadīgu bērnu dizaina domāšanas veicināšana tehnoloģiju mācību jomā”. Kvalifikācijas darba autore: Jeļena Orlova. Kvalifikācijas darba apjoms: 49 lpp., 6 tabulas, 8 attēli, 2 pielikumi, izmantoti 28 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba mērķis teorētiski izzināt un praktiski izpētīt 4 - 5 gadīgu bērnu dizaina domāšanas veicināšanas iespējas tehnoloģiju mācību jomā. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra par dizaina domāšanas būtību, dots 4 – 5 gadīgo bērnu pedagoģiski-psiholoģiskais raksturojums, analizētas dizaina domāšanas veicināšanas iespējas tehnoloģiju jomā. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tika veikts empīrisks pētījums, izplānotas un īstenotas rotaļnodarbības tehnoloģiju jomā ar mērķi attīstīt dizaina domāšanu, rezultātā, ir iegūta praktiska atbilde uz pētījuma jautājumu “Kādi materiāli un paņēmieni veicina dizaina domāšanu 4 - 5 gadīgiem bērniem?”. Kvalifikācijas darba materiāli tika analizēti, izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi. Kvalifikācijas darba materiālus var praktiski izmantot pirmsskolu skolotāju praktiskajā darbā 4 – 5 gadīgo bērnu dizaina domāšanas veicināšanai. The topic of the qualification paper: “Promotion the desing thinking of 4 – 5 year old children in the field of technology learning” Author of the qualification paper: Jelena Orlova. The scope of the qualification paper: 49 pages, 6 tables, 8 images, 2 attachments, 28 literature sources used. The aim of the qualification paper is to theoretically explore and practically search for opportunities for promoting design thinking in 4-5 year old children in the field of technology learning. The paper consists of two parts. In the first part, the scientific primary literature on the nature of design thinking was analyzed, the pedagogical-psychological characteristics of 4-5 year old children were given, and the opportunities for promoting design thinking in the field of technology were analyzed. In the second part of the qualification paper, an empirical study was conducted, lessons in the field of technology were planned and implemented with the aim of developing design thinking and obtaining a practical answer to the research question “What materials and un the methods promote design thinking in 4-5 year old children?”. The materials of the qualification paper were analyzed, conclusions were drawn and proposals were made. The qualification paper materials can be practically used in the practical work of preschool teachers to promote design thinking in 4-5 year old children.