5-6 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās attīstības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Zumente, Betija Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Betijas Lienes Zumentes kvalifikācijas darbs ‘’5-6 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās attīstības sekmēšanas pirmsskolas izglītības iestādē’’. Veikts Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes studiju programmas ‘’Pirmsskolas skolotājs’’ ietvaros. Darba vadītāja Ilze Kricka. Kvalifikācijas darba mērķis - teorētiski analizēt un praktiski izpētīt sociāli emocionālo attīstību 5- 6 gadus veciem bērniem un tās sekmēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma jautājums - Kā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, sekmēt 5-6 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās prasmes? Darbam ir divas daļas – teorētiskā un empīriskā. Darba pirmajā daļā tiek aprakstīts skolotāju, psihologu un filozofu atziņas par sociāli emocionālo mācīšanos. Darba otrajā, empīriskajā daļā tiek veikts un aprakstīts pētījums, kurā piedalās 11 bērni vecumā no 5 -6 gadiem. Pētījuma laikā tika realizētas vairākas rotaļas, sociāli emocionālo prasmju sekmēšanai. Kvalifikācijas darba apjoms ir 35 lapaspuses. Darbā iekļauti 17 literatūras un izmantotie avoti, 11 attēli, 4 tabulas un 1 pielikums. Atslēgas vārdi – pirmsskola, sociāli emocionālā mācīšanās, rotaļas, sociālā un emocionālā attīstība, 5-6 gadus veci bērni. Betija Liene Zumente's qualification thesis ''Promoting socio-emotional development of 5-6 year old children in a pre-school educational institution''. The project was carried out within the study programme "Preschool Teacher" at the Faculty of Educational Sciences and Psychology of the University of Latvia. Supervisor Ilze Kricka. The aim of the qualification work - theoretical analysis and practical research of socio-emotional development in children aged 5 - 6 years and its promotion in pre-school educational institutions. Research question - How to promote socio-emotional skills of 5-6 year old children in the preschool pedagogical process? The work has two parts - theoretical and empirical. The first part of the work describes the findings of teachers, psychologists and philosophers on social-emotional learning. The second, empirical part of the thesis describes a study involving 11 children aged 5-6 years. During the study several games were implemented to promote socio-emotional skills. The qualification work is 35 pages long. It contains 17 references and sources, 11 figures, 4 tables and 1 annex. Keywords - pre-school, socio-emotional learning, play, social and emotional development, 5-6 year old children.