4-5 gadus vecu bērnu intereses par dabu veidošanās rotaļās
Author
Sanatova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Svetlana Sanatova Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Daiga Kalniņa Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu: 4 - 5 gadīgo bērnu intereses par dabu veidošanas rotaļā. Mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt 4 - 5 gadīgo bērnu intereses par dabu veidošanas rotaļā. Pētījums sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskāss. Teorētiskajā daļā tiek analizēti dažādu autoru viedokļi, kā pirmsskolas vecuma bērniem rodas interese un kā viņi iepazīst pasauli. Tāpat tiek pētīts, kā bērni interesējas par dabu un kā rotaļas palīdz attīstīt interesi par dabu.. Autoru viedokļi rāda, ka rotaļas bērniem sniedz prieku, ir lielisks veids, kā uzzināt ko jaunu, un palīdz iemācīties novērtēt un rūpēties par dabu. Praktiskajā daļā aprakstīts pētījums, kas tika veikts ar 4 - 5 gadus veciem bērniem. Pētījuma laikā tika izmantotas dažādas rotaļas, lai veicinātu bērnu interesi par dabu. Kā galvenā metode tika izvēlēta novērošana, jo tā ļauj mērķtiecīgi pamanīt un izprast dabas objektus un parādības. Katrs novērojums bija saistīts ar konkrētu uzdevumu, kas bērniem palīdzēja iepazīt dabu tuvāk. Rezultāti parādīja, ka izvēlētās metodes un rotaļas bija veiksmīgas un palīdzēja bērniem attīstīt interesi par dabu. Kvalifikācijas darbs sastāv no 45 lapaspusēm, 17 attēliem, 24 tabulām un 4 pielikumiem, analizēti 29 literatūras avoti. Author of the Work: Swetlana Sanatova Type of Work: Qualification Paper Study Program: Preschool Education Teacher Scientific Supervisor: Daiga Kalniņa Title of the Qualification Paper: Formation of 4 – 5-Year - Old Children’s Interest in Nature through Play. Aim: To theoretically and practically explore the formation of 4 – 5 - year - old children’s interest in nature through play. The research consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part examines the views of various authors on how preschool-age children develop interest and acquire knowledge about the world. It also discusses how children become interested in nature and the role of play in fostering this interest. According to the authors, play not only brings joy to children but is also an excellent way to explore new things and learn to appreciate and care for nature. The empirical part describes a study conducted with 4 – 5-year-old children. Various play activities were used during the research to encourage children’s interest in nature. Observation was chosen as the primary method, as it allows for targeted attention to and understanding of natural objects and phenomena. Each observation focused on a specific task that helped children get closer to understanding nature. The results showed that the selected methods and play activities were effective in fostering children’s interest in nature. The qualification paper consists of 45 pages, 17 figures, 24 tables, and an analysis of 29 literature sources.