• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SĪKĀS MOTORIKAS ATTĪSTĪBA DARBĀ AR DABAS MATERIĀLIEM PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNIEM 3.POSMĀ

Thumbnail
View/Open
299-105812-Stugle_Inese_is18109.pdf (3.040Mb)
Author
Stugle, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums: Sīkās motorikas attīstība darbā ar dabas materiāliem pirmsskolas vecuma bērniem 3.posmā. Pētījuma mērķis: pētīt un analizēt sīkās motorikas attīstību darbā ar dabas materiāliem pirmsskolas vecuma bērniem 3.posmā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz nozīmīgu latviešu autoru I.Šternfeldes, S.Sebres, A.Miltuzes, R.Geskes, M.Āboltiņas, R.Kaņepējas, G.Svences un ārzemju autoru A.Utley, D.Sandua, kā arī citu autoru izteiktajām atziņām par 5-6 gadu vecu bērnu attīstību, pedagoģisko procesu sīkās motorikas attīstības veicināšanai un dabas materiālu izmantošanas iespējām bērnu sīkās motorikas attīstībai. Empīriskajā daļa tika novērota un salīdzināta sīkās motorikas attīstība darbā ar dabas materiāliem pirmsskolas vecuma bērniem 3.posmā pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Pētījuma praktiskajā daļā darba autore izmanto dažādas metodes: pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, datu analīze un apkopojums. Praktiskajā daļā ir iekļauta pirmsskolas izglītības iestādes grupa ar 12 bērni (5-6 gadus veci) un pedagoģiskās izmēģinājuma darbības laikā darba autore vadīja rotaļnodarbības, kurās tika iekļautas izglītojošas aktivitātes ar dabas materiāliem. Pētījuma beigās var secināt, ka darbs ar dabas materiāliem attīsta sīko motoriku pirmsskoals vecuma bērniem 3.posmā, ja pedagogs veido iedrošinošu un labvēlīgu vidi un organizē daudzveidīgus, attīstošus vingrinājumus, izmantojot smalkus un dažādas faktūras dabas materiālus. Darba apjoms: 55 lpp., 12 tabulas, 18 attēli, 57 literatūras avoti, no tiem 37 latviešu valodā un 20 – svešvalodā. Atslēgvārdi: pirmsskolas vecuma bērnu 3.posms, 5-6 gadi, sīkā motorika, dabas materiāli
 
Bachelor thesis title: fine motor development with natural materials in preschool children in Stage 3. Aim of the study: to investigate and analyse the development of fine motor skills in working with natural materials in pre-school children at Key Stage 3. The theoretical part of the study is based on the findings of important Latvian authors I.Šternfelde, S.Sebre, A.Miltuze, R.Geske, M.Āboltiņa, R.Kaņepēja, G.Svence and foreign authors A.Utley, D.Sandua, as well as other authors on the development of 5-6 year old children, the pedagogical process for promoting the development of fine motor skills and the possibilities of using natural materials for children's fine motor skills development. The empirical part of the study compared the development of fine motor skills in preschool children at the beginning and the end of the study. In the practical part of the research the author uses different methods: pedagogical observation, pedagogical pilot activity, data analysis and summarization. The practical part includes a group of 12 preschool children (5-6 years old) and during the pedagogical trial the author conducted play sessions that included educational activities with natural materials. At the end of the study it can be concluded that working with natural materials develops fine motor skills in pre-school children at Key Stage 3 if the teacher creates an encouraging and supportive environment and organises varied, developmental exercises using fine natural materials of different textures. Scope of work: 55 p., 12 tables, 18 figures, 57 references, 37 in Latvian and 20 in foreign languages Published. Keywords: preschool children, stage 3, 5-6 years, fine motor skills, natural materials.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68718
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV