Sadarbības pilnveide kustību rotaļās 3-4 gadus veciem bērniem
Author
Nevala, Ingūna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir Sadarbības pilnveide kustību rotaļās 3-4 gadus veciem bērniem. Darba mērķis ir izpētīt bērnu sadarbības pilnveidi kustību rotaļās. Lai sasniegtu noradīto darba mērķi darba autore analizēja dažādu pedagogu, psihologu un citu autoru teorētisko literatūru.. Pētījuma objekts: bērnu sadarbības pilnveide Pētījuma priekšmets: kustību rotaļas sadarbības pilnveidei Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Teorijas daļā autore analizē literatūru kas ir sadarbības prasmes, kā rotaļas ietekmē bērnu, kustību rotaļas un kādas ir 3-4 gadu bērnu vecumposma īpatnības un raksturīgākās pazīmes. Otrajā daļā autore veic pētījumu. Vispirms analizējot pētījuma metodes un paņēmienus. Praktiskajā pētījumā veic novērošanu un pati izstrādā kustību rotaļas balsoties un konkrētiem kritērijiem kas pilnveido sadarbības prasmes. Darba nobeigumā ir apkopoti iegūtie rezultāti pētījumā. Tiek veikti secinājumi, priekšlikumi un ieteikumi pedagogiem sadarbības prasmju pilnveidē. Kvalifikācijas darba apjoms ir 32 lapaspuse (neskaitot pielikumus) 4 tabulas, 2 pielikumi un kopā 35 lapaspuses. Darbā iekļauti 26 bibliogrāfiskie avoti, no kuriem 5 ir angļu valodā un 21 latviešu valodā Atslēgvārdi ir saskarsme, rotaļa, spēle, sadarbība, kustību rotaļa. The subject of the qualification work is “cooperative skill development in movement games in 3-4 year old children”. The aim of the work is to investigate the improvement of children's cooperation in movement games. In order to achieve the stated goal of the work, the author of the work analyzed the theoretical literature of various pedagogues, psychologists and other authors. Research object: improvement of children's cooperation. Research subject: movement games for the improvement of cooperation The qualification work consists of two parts. In the theory part, the author analyzes the literature about cooperation skills, how child play affects children, movement games and what are the characteristics and most characteristic features of 3-4 year old children. In the second part, the author conducts research. First by analyzing research methods and techniques. In the practical study, observation is carried by specific criteria which improve cooperation skills. The results obtained in the study are summarized at the end of the paper. Conclusions, proposals and recommendations are made for educators for developing cooperation skills. Qualification work consist of 32 pages (not including appendices), 4 tables, 2 appendices and a total of 35 pages. The work includes 26 bibliographic sources, 5 of which are in English and 21 in Latvian. Main keywords are contact, play, game, cooperation, movement play.