4 - 5 gadīgu bērnu izpratnes veidošana par veselīgu dzīvesveidu un tā sekmēšanu ikdienā.
Author
Lenša, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: 4 - 5 gadīgu bērnu izpratne par veselīgu dzīvesveidu un tā sekmēšanu ikdienā. Darba autors: Evita Lenša Darba vadītāja: Dr. paed. Ilze Miķelsone Pētījuma mērķis: izpētīt darbības bērnu izpratnes attīstībai par veselīgu dzīvesveidu ikdienā pirmsskolas izglītības otrajā posmā. Kvalifikācijas darbs veidots divās daļās. Teorētiskajā daļā analizēta literatūra par veselīgu dzīvesveidu un tā nozīmi balstoties uz pieciem veselīga dzīvesveida pamatprincipiem, veselīga dzīvesveida integrēšanu pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā tika izstrādāti pētījuma kritēriji, lai novērtētu bērnu izpratni par veselīgu dzīvesveidu un analizēti iegūtie dati. Pētījuma ietvaros izstrādātas metodes, lai veicinātu bērnu izpratni par veselīgu dzīvesveidu. Pēc pedagoģiskā izmēģinājuma darbības veikta atkārtota izvērtēšana un iegūto datu analīze. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp., 4 tabulas, 25 attēli, 1 pielikums, 27 literatūras un izmantotie avoti. The topic of the paper is: 4-5 year old children's understanding of a healthy lifestyle and how to promote it in their everyday life. The author: Evita Lenša The adviser: Dr.paed.: Ilze Miķelsone The aim of this work: to study the theoretical and practical promotion of an understanding of a healthy lifestyle among older preschool children. The qualification work is divided into two parts. The theoretical part analyses the literature on healthy lifestyle and its importance based on the five basic principles of a healthy lifestyle, along with the integration of healthy lifestyle in the pedagogical process. In the empirical part, research criteria were developed to assess children's understanding of healthy lifestyles and the data were analysed. The study developed methods to promote children's awareness of healthy lifestyles. After the pedagogical pilot activity, a re-evaluation and analysis of the data were carried out. The qualification work consists of: 45 pages, 4 tables, 25 figures, 1 appendices, 27 references and sources used.