Stāstītprasmes veicināšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Ērmane, Sannija Meisija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: ‘’Stāstītprasmes veicināšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā’’ Kvalifikācijas darba autore: Sannija Meisija Ērmane Kvalifikācijas darba vadītāja: Mg. paed. Jolanta Kriščune Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt vecākā vecumposma bērnu stāstītprasmes pilnveidošanu literārajos darbos. Darbs sastāv no teorētiskās daļas: Izanalizēta un izpētīta dažādu autoru, psihologu, pedagogu un zinātnieku literatūra par stāstītprasmes, valodas un runas attīstību vecākā vecumposma bērniem. Empīriskās daļas: Ir iekļauts pētījumu apraksts, kritēriju izstrāde, pētījumu norise, rezultātu apkopošana. Rezultātu apraksts: Pētījumā noskaidrots, ka literārie darbi veicina vecākā vecumposma bērnu pilnveidi stāstītprasmē. Kvalifikācijas darba apjoms: 34.- lapaspusēm,4.- attēliem, 6. - tabulām, 3.- pielikumiem. Izmantoto avotu un literatūras saraks sastāv no 24. vienībām. Atslēgas vārdi: LITERĀRIE DARBI, LITERATŪRA, STĀSTĪTPRASME, STĀSTĪTPRASMES ATTĪSTĪBA, PIRMSSKOLAS VECĀKAIS VECUMPOSMS. Author of qualification work: Sannija Meisija Ērmane Theme of qualification work: "Promoting literacy for older pre-school children in the process of learning literary works" Scientific head of qualification work: Mg. pead. Jolanta Kriščune Objective of the qualification work: To theoretically investigate and practically test the development of narrative skills in the literary works of children in the older age group. Content of the qualification work: The work consists of two parts. The first part is theroratical, the second part is empirical. The work consists of a theoretical part: Literature by various authors, psychologists, educators and scientists on the development of storytelling, language and speech in older children has been analyzed and researched. Empirical part: Description of research, development of criteria, research process, summary of results. Results of the qualification work: The study found that literary works contribute to the development of storytelling skills in older children. Volume of qualification work: 34.- pages. 4.- images, 6.- tables, 3. annexes. The list of sources and literature used consists of 24 items. Keywords: LITERARY WORKS, LITERATURE, STORYTELLING SKILLS, DEVELOPMENT OF STORYTELLING SKILLS, OLDER AGE OF PRESCHOOL.