• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Literāro darbu izmantošana 1,5-3 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanā

Thumbnail
View/Open
299-105862-Puce_Aiga_ap20187.pdf (707.8Kb)
Author
Pūce, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Galeniece, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore ir Aiga Pūce, kvalifikācijas darba tēma - “Literāro darbu izmantošana 1,5 – 3 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanā”. Kvalifikācijas darba pētījuma mērķis ir izzināt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības veicināšanas iespējas, izmantojot literāros darbus. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā kvalifikācijas darba daļā ir veikta teorētiskās literatūras analīze par 1,5 – 3 gadus vecu bērnu vispārējo attīstību, emocijām un to raksturojumu, 1,5 – 3 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības īpatnībām, kā arī literāro darbu nozīmi 1,5 – 3 gadus vecu bērnu attīstībā. Veicot teorētisko literatūras analīzi autore ir iepazinusies ar Sebres, S., Miltuzes, A., Kalniņas, V., Mārtinsones, K., Purēna, V., Villido, I., Bjūzena, T., Goulmena, D., Zuili, R., Denham, A., S., Morrison, G., S., Olsen, S., teorētiskajām atziņām. Kvalifikācijas darba otrajā daļā autore veica pētījumu par lietrāro darbu izmantošanu 1,5 – 3 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanā. Kvalifikācijas darba otrajā daļā autore savam pētījumam izmantoja 5 literāros darbus – pasakas, lai ar novērošanu pēc sociālās un emocionālās attīstības kritērijiem noskaidrotu, kā literāro darbu izmantošana sekmē 1,5 – 3 gadus vecu bērnu emocionālo attīstību, kas arī ir darba pētījuma jautājums. Izmantojot literāros darbus, kā arī veicot teorētisko literatūras analīzi redzam, ka literāro darbu varoņi palīdz 1,5 – 3 gadus veciem bērniem saprast kā citi jūtas, iejusties otrā būt empātiskiem. Literāro darbu varoņi sekmē bērnos vēlmi palīdzēt tiem kuriem nepieciešama palīdzība. Emocionālais pārdzīvojums ko bērni izjūt, klausoties literāro darbu sekmē bērna spēju pāriet no viena emocionālā stāvokļa uz citu emocionālo stāvokli. Kvalifikācijas darba atslēgas vārdi ir literārie darbi, 1,5 – 3 gadus veci bērni, emocijas, emocionālā attīstība. Kvalifikācijas darba apjoms sastāv no 46 lapaspuses, 8 tabulām, 2 attēliem, 1 pielikuma, 23 literatūras avotiem latviešu un svešvalodās.
 
The author of the Qualification work is Aiga Pūce, the topic of the qualification work – “Use of literary works to promote the emotional development of children aged 1.5-3 years”. The aim of the qualification study is to explore the possibilities of promoting the emotional development of children aged 1.5-3 years through literary works. The qualification work consists of two parts. In the first part of the qualification work an analysis on theoretical literature has been performed on the general development of children aged 1.5-3 years, emotions and their characteristics, the peculiarities of emotional development of children aged 1.5-3 years, as well as the role of literary works in the development of children aged 1.5-3 years. In her theoretical literary analysis, the author has looked at the theoretical insights of Sebre. S., Miltuze. A., Kalniņa. V., Mārtinsone. K., Purēns. V., Villido. I., Buzan. T., Goleman. D., Zuili. R., Denham A. S., Morrison. G.S., Olsen. S. In the second part of the qualification the author carried out a study on the use of literary works in promoting the emotional development of children aged 1.5-3 years. In the second part of the qualification the author used 5 literary works – fairy tales for her research in order to observe, according to social and emotional development criteria, how the use of literary works contributes to the emotional development of 1.5-3 year old children, which is also the research question of the thesis. Using literary works, as well as theoretical analysis of literature, we see that the characters in literary works help 1.5-3 year old children to understand how others feel, to empathise with others. The characters of literary works encourage children to want to help those in need. The emotional experience of listening to a literary work contributes to the child's ability to move from one emotional state to another. The key words for the qualification work are literary works, 1.5-3 year old children, emotions, emotional development. The qualification work consists of 46 pages, 8 tables, 2 figure, 1 appendix, 23 literature sources in Latvian and foreign languages.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68732
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV