• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Didaktiskās spēles 5-7 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšanai pirmsskolā.

Thumbnail
View/Open
299-105864-Medne_Santa_sm19048.pdf (1.965Mb)
Author
Medne, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore: Santa Medne Darba nosaukums: Didaktiskās spēles 5 – 7 gadus vecu bērnu lasītprasmes sekmēšanai pirmsskolā. Darba mērķis: pētīt 5 – 7 gadus vecu bērnu lasītprasmes apguvi pirmsskolā. Bakalaura darba pirmajā nodaļā tiek analizēta un apkopota informācija par spēles nozīmi pirmsskolā, kāda ir spēles nozīme un iedalījums. Tiek analizēti dažādi avoti par lasītprasmi un tās apguvi pirmsskolā. Pirmajā nodaļā ir informācija arī par bērna kognitīvo attīstību un tās nozīmi pirmsskolas posmā un lasītprasmes apguvē. Šajā nodaļā tiek analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas. Bakalaura darba otrajā daļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums. Aprakstīts par to kā didaktiskās spēles var sekmēt lasītprasmes apguvi pirmsskolā, 5 – 7 gadus veciem bērniem. Tiek pētīts bērnu lasītprasmes līmenis pētījuma sākumā kā arī beigās. Iegūtie rezultāti tiek salīdzināti, kādi tie ir sākumā un beigās. Lai iegūtu rezultātus un tos analizētu, praktiskā darbā tiek izmantotas didaktiskās spēles. Šajā nodaļā tiek apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti. Pētījums apliecina, ka didaktiskās spēles var sekmēt lasītprasmes apguvi 5 – 7 gadus veciem bērniem, ja tās regulāri izmanto mācību procesā. Uz pētījuma jautājumu tika iegūta atbilde un pētījuma laikā bērnu lasītprasme uzlabojās. Didaktiskās spēles var sekmēt lasītprasmi, ja tās tiek izmantotas regulāri un tās ir bērnam saistošas, interesantas. Bērniem ir motivācija lasīt vārdus, kas tiek veidoti didaktisko spēļu spēlēšanas laikā. Pedagogam ir regulāri jāseko līdzi bērna izaugsmei un ja nepieciešams un jāsniedz atbalsts un palīdzība individuāli. Atslēgas vārdi: spēle, didaktiskā spēle, lasītprasme, pirmsskola. Bakalaura darbs sastāv no 50 lappusēm, 13 attēliem, 3 tabulām un 86 literatūras avotiem.
 
Author of Bachelor's work: Santa Medne Job title: didactic games to promote the literacy of 5-7-year-old in preschool. Objective of the work: to study the learning of reading skills of 5-7-year-old in preschool. The first chapter of the Bachelor's work analyzes and summarizes the importance of the game in preschool, the meaning and division of the game. Various sources of literacy and preschool learning are analysed. Chapter one also contains information on the cognitive development of the child and its role in preschool and literacy. This chapter analyses the findings of pedagogy and psychology scientists. The second part of the Bachelor's work describes the empirical study. Described as learning how didactic games can contribute to learning literacy in preschool, 5-7-year-old. Children's reading literacy levels at the beginning as well as at the end of the study are being studied. The results obtained are compared as they are at the beginning and end. Didactic games are used in practical work to get results and analyze them. This chapter summarizes and analyzes the results obtained. The study shows that didactic games can contribute to learning literacy for 5-7-year-old if they are regularly used in the learning process. The study question was answered and children's reading ability improved during the study. Didactic games can contribute to literacy if they are used regularly and are attractive, interesting to the child. Children have a motivation to read words that are made while playing didactic games. The educator should regularly monitor the child's growth and provide support and assistance on an individual basis if necessary and necessary. Keywords: game, didactic game, literacy, preschool. The Bachelor's work consists of 50 pages, 13 images, 3 tables and 86 literary sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68733
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV