• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību metodes valodu mācīšanas jomā krievvalodīgo bērnu pirmsskolu iestādēs 3. posmā

Thumbnail
View/Open
299-105866-Nefedova_Ksenia_kn22024.pdf (422.4Kb)
Author
Nefedova, Ksenia
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Barone, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: Mācību metodes valodu mācīšanas jomā krievvalodīgo bērnu pirmsskolu iestādēs 3.posmā”. Kvalifikācijas darba autore: Ksenija Nefedova Darba vadītāja Mg. Paed. Inese Barone. Mērķis: Noskaidrot mācību metodes krievvalodīgo bērnu ar valodu mācīšanas jomā 3.posmā. Pētījumā tika veikta literatūras analīze par dažādām valodu mācīšanas metodēm un specifiku pirmsskolas izglītības laikā, kā arī tika veikts empīriskais pētījums, lai noskaidrotu, kā konkrētas metodes ietekmē valodas apguvi un bērnu motivāciju. Šajā darbā ir iekļauta teorētiskā daļa, kurā tiek aplūkoti svarīgākie pedagoģijas aspekti valodu mācīšanas jomā, kā arī praktiskā daļa, kur tika veikta aptaujas anketa un tika analizēti pētījuma rezultāti. Kvalifikācijas darba apjoms: 37 lpp., 19 attēli, 1 pielikums, kvalifikācijas darba izstrādei tika izmantoti 27 literatūras avoti.
 
Thesis topic: Teaching methods in the field of language teaching in preschool institutions for Russian-speaking children in the 3rd stage”. Author: Ksenija Nefedova Supervisor Mg. Paed. Inese Barone. Objective: To identify teaching methods in the field of language teaching for Russian-speaking children in the 3rd stage. The study conducted a literature analysis on various language teaching methods and their specifics during preschool education, as well as an empirical study to determine how specific methods affect language acquisition and children's motivation. This work includes a theoretical part, which examines the most important aspects of pedagogy in the field of language teaching, as well as a practical part, where a questionnaire was conducted and the results of the study were analyzed. The scope of the thesis: 37 pages, 19 images, 1 supplement, 27 literary sources were used to develop the thesis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68735
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV