Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorLiepkalne, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:06:33Z
dc.date.available2025-05-28T01:06:33Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105882
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68739
dc.description.abstractDaces Liepkalnes bakalaura darbs “Sākumskolas skolēnu mācību motivācija 4. klasē” izstrādāts Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē. Darba mērķis ir teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt skolēnu mācīšanās motivācijas pilnveides iespējas sākumskolas 4. klasē. Teorētiskajā daļā apskatītas atziņas par mācību motivāciju, skolēnu attīstības likumsakarībām un citiem mācīšanās motivāciju ietekmējošajiem faktoriem un metodēm skolēnu mācīšanās motivācijas veicināšanai. Empīriskajā daļā veikts pētījums, izmantojot pētījuma metodes - skolēnu novērošana, skolēnu aptauja un pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, meklējot atbildi uz pētāmo jautājumu “Ar kādām pedagoģiskajām metodēm un paņēmieniem skolotājs spēj veicināt mācīšanās motivāciju sākumskolas 4. klasē?”. Pētījuma noslēgumā secināts, ka pedagoģiskā izmēģinājumdarbība veicināja skolēnu mācīšanās motivāciju. Skolēniem visizteiktākā ir vērtējuma motivācija. Pētījuma laikā uzlabojās karjeras un pašnoteikšanās motivācija. Tika secināts, ka klasēs ar apmēram 30 skolēniem efektīvas ir vairākas, neilgas uzmanību piesaistošas pedagoģiskās metodes un paņēmieni. Eksperimentu veikšanai skolēni iepriekš ir rūpīgi jāsagatavo. Atslēgvārdi: sākumskola, mācīšanās motivācija, pedagoģiskās metodes, motivācijas veicināšana. Bakalaura darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 8 apakšnodaļām, secinājumiem, literatūras saraksta un 2 pielikumiem. Darba apjoms ir 56 lpp., 6 tabulas, 5 attēli, izmantoti ir 43 literatūras avoti.
dc.description.abstractDace Liepkalne's bachelor's thesis "Motivation for Learning in Primary School Pupils in Grade 4" was developed at the Faculty of Educational Sciences and Psychology at the University of Latvia. The purpose of the work is to theoretically explore and practically test strategies of improving the learning motivation of 4th grade primary school students. The theoretical part discusses findings on learning motivation, regularities of student development and other factors affecting learning motivation, and methods to promote pupils' learning motivation. In the empirical part, a study was conducted using research methods - observation of schoolchildren, a survey of schoolchildren and a pedagogical trial. These methods were used to address the research question: "What pedagogical methods and techniques can teachers use to promote learning motivation in 4th grade primary school students?" The study concluded that the pedagogical trial contributed to the students’ motivation for learning. Assessment-related motivation was identified as the strongest among schoolchildren. Career-related and self-determination motivation improved during the study. Short attention-grabbing pedagogical methods and techniques were found to be effective in classes of about 30 students. In order to conduct experiments, students must be thoroughly prepared in advance. Keywords: primary school, learning motivation, pedagogical methods, motivational promotion. The bachelor's thesis consists of an introduction, 2 chapters, 8 subsections, conclusions, a list of literature, and 2 attachments. The volume of the work is 56 pages, 6 tables, 5 pictures, 43 literature sources were used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectSākumskola
dc.subjectMācīšanās motivācija
dc.subjectPedagoģiskās metodes
dc.subjectMotivācijas veicināšana
dc.titleSākumskolas skolēnu mācību motivācija 4. klasē.
dc.title.alternativeLearning Motivation of Primary School Students in 4th Grade.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию