• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mākslas darbi kā līdzeklis mākslas izteiksmes līdzekļu izmantošanas pilnveidei pirmskolā otrajam vecuma posmam

Thumbnail
View/Open
299-105894-Veilande_Dace_dv22031.pdf (2.477Mb)
Author
Veilande, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore, Dace Veilande, savā kvalifikācijas darbā “Mākslas darbi kā līdzeklis mākslas izteiksmes līdzekļu izveidošanas pilnveidei pirmsskolā otrajā vecuma posmā” pēta, kā mākslas darbu - gleznu, gleznu reprodukciju - aplūkošana, analizēšana ietekmē 4-5 gadus vecu bērnu izvēli mākslas izteiksmes līdzekļu izvēlē un arī to izmantošanā. Studente analizē materiālo bāzi, teorētiskās atziņas par vizuālās mākslas nozīmi 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījums tiek veikts pirmsskolas izglītības iestādē ar otrā vecuma posma četrus gadus veciem bērniem. Pētījuma gaitā studente ar bērniem apmeklē gleznu izstādi Kultūras centrā, grupā bērniem tiek piedāvāts apskatīt gleznu reprodukcijas mākslas grāmatās, pie bērniem viesojas vietējā māksliniece, kas stāsta par savu radošo darbību. Nodarbībās tiek demonstrētas un analizētas slavenu mākslinieku gleznas. Pētījuma laikā dara autore noskaidro, vai bieža, regulāra mākslas darbu apskate, analizēšana pilnveido bērnu mākslas izteiksmes līdzekļu izmantošanu. Rotaļnodarbību laikā notiek bērnu praktiskā darbošanās, kur viņi demonstrē savas iegūtās zināšanas. Darba autore kopā ar bērniem analizē viņu darbus un bērnu izvēlētos mākslas izteiksmes līdzekļus. Pētījuma gaitā studente noskaidro bērnu iecienītākos mākslas izteiksmes līdzekļus, un novēro kā mākslas darbu apskate pilnveido, uzlabo to izmantošanu. Pielikumā var redzēt bērnu darbus pētījuma sākumposmā un beigās. Pētījuma laikā darba autore novadīja astoņas rotaļnodarbības. Autore veic kopsavilkuma analīzi un izdara secinājumus. Kvalifikācijas darba apjoms 59 lpp., tajā ir 8 attēli un 2 tabulas. Darbam ir 10 pielikumi un 16 literatūras saraksta vienības., no kurām pieci ir svešvalodā. Atslēgas vārdi: vizuālā māksla, mākslinieciskie izteiksmes līdzekļi, mākslas darbi, otrais vecuma posms, 4-5 gadus vecuma īpatnības. 
 
In her qualification thesis "Artworks as a Means of Improving the Development of Means of Artistic Expression in Preschool at the Second Age Stage" the author Dace Veilande studies how looking at and analysing artworks - paintings, reproductions of paintings - influences 4-5 year old children's choice of means of artistic expression and also their use of them. The student analyses the material base, theoretical knowledge about the importance of visual arts for 4-5 year old children. The research is conducted in a preschool educational institution with four-year-old children of the second age stage. During the research the student and the children visit an exhibition of paintings in the Cultural Centre, the group is offered to look at reproductions of paintings in art books, the children are visited by a local artist who talks about her creative activity. Paintings by famous artists are shown and analysed. During the research, the student finds out whether frequent viewing and analysing of artworks by a reglaire artist improves children's use of artistic means of expression. During the play activities, the children practice and demonstrate their acquired knowledge. The author analyses the children's work and their chosen means of artistic expression. In the course of the research, the student identifies the children's favourite means of artistic expression and observes how viewing the works of art improves and enhances their use. In the appendix you can see the children's work at the beginning and at the end of the study. During the study, the author conducted eight playgroup sessions. The author carries out a summary analysis and draws conclusions. The thesis is 59 pages long, contains 8 figures and 2 tables. The thesis has 10 annexes and 16 references, 5 of which are in a foreign language. Keywords: visual arts, means of artistic expression, works of art, second age, 4-5 year olds.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68741
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV