6-7 gadus vecu bērnu lasītprasmes veicināšana izmantojot Glena Domana metodes elementus
Author
Stankeviča, Lisete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbu “Dažādu metožu izmantošana 6–7 gadus vecu bērnu lasītprasmes veicināšanā, izmantojot Domana metodes elementus” izstrādājusi Lisete Stankeviča. Darba mērķis bija izpētīt, kā Domana metodes elementi var sekmēt 6–7 gadus vecu bērnu lasītprasmes attīstību, pielāgojot mācību materiālus un metodes bērnu vecumposma attīstības īpatnībām. Darba teorētiskajā daļā tika analizēti zinātniskie avoti par lasītprasmes nozīmi, bērnu kognitīvo attīstību un Domana metodes pielietojumu. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums pirmsskolas izglītības iestādē, kura ietvaros tika izstrādātas lasītapguves kartiņas ar Domana metodes elementiem. Pētījuma rezultāti apliecināja, ka, izmantojot Domana metodes elementus, iespējams sekmēt bērnu lasītprasmi, uzlabojot burtu atpazīšanu, lasīšanas prasmes un teksta izpratni. Darbs piedāvā praktiskus ieteikumus pirmsskolas pedagogiem par efektīvu lasītprasmes veicināšanu bērniem šajā vecumposmā. Darbs sastāv no 63 lappusēm, 6 attēliem un 5 tabulām. Darba izstrādē izmantoti 32 zinātniskie avoti. The bachelor’s work “Using different methods to promote reading skills of 6–7-yearolds using elements of the Doman method”, was developed by Lisete Stankevica. The aim of the work was to explore how elements of the Doman method can contribute to the development of reading skills of 6–7-year-olds by adapting teaching materials and methods to the specificities of childhood development. The theoretical part of the work analyzed scientific sources on the importance of reading ability, children's cognitive development and the use of the Doman method. In the empirical part, a study was carried out at a preschool educational institution, within the framework of which reading cards with elements of the Doman method were made. The results of the study showed that using elements of the Doman method can contribute to children's literacy by improving letter recognition, reading skills and text comprehension. The work offers practical advice to pre-school educators on promoting effective reading literacy for children at this age stage. The job consists of 63 pages , 6 images, and 5 tables. 32 scientific sources have been used to develop the work.