Digitālā rīka “Kahoot!” izmantošana matemātikas stundās no 2. līdz 6. klasei zināšanu konstruēšanai un nostiprināšanai
Author
Kokurina, Margarita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zālīte-Supe, Zinta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
21. gadsimta digitālais laikmets izglītībā piedāvā plašas iespējas, vienlaikus radot arī izaicinājumus. Pedagogiem pieejamo tehnoloģiju un digitālo rīku klāsts sniedz iespēju efektīvāk veidot mācību procesu, taču veiksmīgai to integrācijai nepieciešamas prasmes un zināšanas. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt digitālā rīka “Kahoot!” izmantošanas iespējas matemātikas zināšanu konstruēšanai un nostiprināšanai pamatskolas posmā, kā arī izstrādāt digitālu mācību līdzekļu komplektu pedagogiem, kuri māca 2.–6. klases. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā aplūkoti digitālās pedagoģijas principi un mācīšanas teorijas, akcentējot zināšanu konstruēšanas un nostiprināšanas nozīmi, īpaši izmantojot digitālos rīkus. Analizēta arī Skola2030 mācību programma un tās prasības matemātikas mācīšanā. Empīriskajā daļā veikts pētījums, kurā 2.–6. klašu skolotāji izmantoja izstrādātas 39 digitālās “Kahoot!” viktorīnas. Šīs viktorīnas tika veidotas ar mērķi palīdzēt skolēniem veidot dziļāku izpratni par mācību saturu un nostiprināt zināšanas pirms summatīvajiem darbiem. Pētījuma rezultāti apstiprina, ka digitālās “Kahoot!” viktorīnas efektīvi veicina skolēnu zināšanu konstruēšanu un nostiprināšanu, vienlaikus ļaujot skolotājiem novērtēt klases sagatavotību. Darbā izdarīti secinājumi un sniegti priekšlikumi par digitālo rīku lietojumu matemātikas mācīšanā, uzsverot to nozīmi zināšanu strukturēšanas un nostiprināšanas procesā. Pētījuma apjoms ir 69 lpp., 6 tabulas, 105 analizētas avotu vienības un 28 pielikumi. Atslēgas vārdi: “Kahoot!”, zināšanu konstruēšana, zināšanu nostiprināšana, digitālā pedagoģija, matemātika. The digital age of the 21st century offers a wide range of opportunities in education, while also creating challenges. The range of technologies and digital tools available to educators enables for more effective implementation of the learning process, whereas Its successful integration specific skills and knowledge. The aim of the Bachelor Paper is to investigate the Kahoot! digital tool’s application opportunities to construct and consolidate the knowledge of mathematics in the elementary school, as well as to design a set of digital teaching aids for educators in grades 2-6. The Bachelor Paper consists of the Theoretical Part and the Empirical Part. The Theoretical Part explores the principles of digital pedagogy and learning theories, emphasizing the importance of constructing and consolidating knowledge with the particular focus on using digital tools. The present Paper also analyzes the School2030 curriculum and its requirements for teaching mathematics. Within the study conducted in the Empirical Part, the teachers of grades 2-6 used the 39 digital Kahoot! quizzes designed by the author. These quizzes have been developed in a fashion to help students conceive the learning content and strengthen knowledge before completing summative evaluation tests. The results of the study confirm that Kahoot! digital quizzes efficiently contribute to constructing and strengthening students’ knowledge, moreover, allow teachers to evaluate classroom performance before the Summative assessment test. The Paper draws conclusions and provides proposals on the use of digital tools in mathematics teaching, emphasizing their vitality in the process of structuring and consolidating knowledge. The study comprises is 69 pages, 6 tables, 105 analyzed source units and 28 appendices. Keywords: Kahoot!, knowledge construction, knowledge consolidation, digital pedagogy, mathematics.