Bērnu kreiļu attīstību veicinošu metodisko paņēmienu organizācija PII
Author
Jansone, Dzirkstīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Dzirkstīte Jansone Kvalifikācijas darba tēma: Bērnu kreiļu attīstību veicinošu metodisko paņēmienu organizācija PII Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt bērnu-kreiļu attīstību veicinošas metodes Lai sasniegtu pētījuma mērķi, darba autore darba pirmajā nodaļā autore ir analizējusi pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par bērnu attīstību pirmsskolas vecuma posmā. Pētījusi smadzeņu pusložu darbību un to funkcijas, kas būtiski ietekmē veidu, kādā bērni apgūst informāciju. Nodaļas noslēgumā autore apkopoja biežāk izmantotās metodes darbā ar bērniem kreiļiem, kas palīdzētu pilnvērtīgi apgūt nepieciešamās prasmes un iemaņas, ņemot vērā kreiļu rakstura un informācijas uztveršanas veida īpatnības. Pētījuma otrajā nodaļā autore veica empīrisko pētījumu. Tajā tika veikta novērošana perioda sākumā un beigās pēc iepriekš izstrādātiem kritērijiem. Pētījuma procesā pedagoģiskā darbība tika veikta izmantojot dažādas pirkstiņrotaļas, spēles, rotaļas, skaitāmpantiņus u.tml. Pētījuma gaitā darba autore salīdzināja iegūtos rezultātus, izvērtējot to izmaiņas, salīdzinot perioda sākumu un beigas. Darba noslēgumā autore izstrādāja empīriskā un teorētiskā pētījuma secinājumus. Kā būtiskāko no tiem minot, ka piemērotākās metodes, kas palīdz veicināt bērna-kreiļa attīstību, ir spoguļattēla metode, kas ļauj bērnam kopēt pieaugušā piemēru, abu roku iesaistīšana uzdevuma veikšanā – piemēram, vēršana, uzdevumi ar knaģu un pincešu izmantošanu, kā arī spēles un rotaļas virziena maiņas apgūšanai un telpiskās uztveres stiprināšanai. Darbs sastāv kopumā no 48 lpp., darbā ir iekļauti 5 attēli, 7 tabulas, 27 literatūras avoti, no tiem 17 ir svešvalodā. Atslēgvārdi: kreilis, smadzeņu puslode, vadošā vai dominējošā roka Qualification paper author: Dzirkstīte Jansone Qualification paper topic: Organization of methodological techniques promoting the development of left-handed children in a preschool educational institution Aim of the research: theoretical analysis and practical testing of methods promoting the development of left handed children' In order to achieve the aim of the research, the author of the thesis has analysed the pedagogical and psychological literature on the development of children at the preschool stage in the first chapter of the thesis. Author has studied the functioning of the cerebral hemispheres and their functions, which significantly influence the way in which children learn information. At the end of the chapter, the author summarises the most common methods used with left-handed children to help them fully acquire the necessary skills and abilities, taking into account the particularities of the nature of left-handed children and the way they perceive information. In the second chapter of the study, the author carried out an empirical study. Observation was carried out at the beginning and at the end of the period according to predefined criteria. In the process of the study, the pedagogical activity was carried out using various finger play games, number games, etc. During the study, the author compared the results obtained, assessing their changes, comparing the beginning and the end of the period. At the end of the work, the author elaborated the conclusions of the empirical and theoretical research. The most important of these were that the most suitable methods for promoting the development of the left handed child are the mirror-image method, which allows the child to copy the adult's example, the use of both hands in the task - for example, pointing, tasks using pegs and tweezers, as well as games and play for learning to change direction and strengthening spatial perception. The work consists of 48 pages, 5 figures, 7 tables, 27 references, 17 of which are in a foreign language. Keywords: left hand, cerebral hemisphere, leading or dominant hand