Sadarbība kā caurviju prasme dabaszinību stundā 3.klasē
Author
Ševciva, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Jekaterina Ševciva Darba nosaukums: Sadarbība kā caurviju prasme dabaszinību stundā 3. klasē. Darba mērķis: pētījums ir veikts, lai varētu izvērtēt sadarbības prasmjunozīmīgumu dabaszinību mācīšanas procesā 3. klasē. Darba gaitā tiek apskatītas vairākas sadarbības formas un to ietekme uz skolēnu sniegtajiem rezultātiem mācīsānās procesā, kā arī attieksmi kā tādu pret dabaszinību stundu kā tādu. Pētījuma saturs un rezultāti: darbā tiek apskatīts sadarbības jēdziens, tā nozīme mācīšanās procesā, it īpaši dabaszinību jomā. Pētījuma gaitā tiek analizēti dažādi pētījumi par sadarbības ietekmi uz skolēnu mācīšanos. Empīriskā daļa ietver kvalitatīvu pētījumu, kurā tika novēroti skolēnu sniegumi un mijiedarbība dažādās piedāvātajās sadarbība aktivitātēs dabaszinību mācību stundās. Izdarot secinājumus par veiktā pētījuma rezultātiem ir redzams, ka sadarbība pozitīvi ietekmē skolēnu mācību sniegumu, motivāciju un attieksmi pret dabaszinībām. Atslēgas vārdi: 3. klase, dabaszinības, mācīšanās, sadarbība, skolēni. Darba apjoms: 51 lpp Īss apraksts: pētījums sniedz vērtīgu informāciju par sadarbības nozīmi dabaszinību mācīšanā un tiek arī piedāvāti praktiski ieteikumi skolotājiem, kā pielietot sadarbību mācību procesā. Pirmajā nodaļā tiks apskatītas sadarbības prasmes un to pielietošana dabaszinību stundās. Šeit ir arī piecas apakšnodaļas: sadarbības nozīme dabaszinību mācīšanā; sadarbības prasmju attīstības teorijas; sadarbības prasmju attīstīšana dabaszinību stundās; vecumposma īpatnības trešajā klasē. Otrajā nodaļā tiks apskatīta pētījuma metodika, pētījuma rezultāti un secinājumi. Author of the work: Jekaterina Sevciva Title of work: Cooperation as a cross - cutting skill in the science lesson in the 3rd grade. The purpose of the work: the study was carried out in order to be able to evaluate the importance of cooperation skills in the process of teaching science in the 3rd grade. In the course of the work, several forms of cooperation are examined and their impact on the results provided by students in the learning process, as well as the attitude towards the science lesson as such. Content and results of the research: the work examines the concept of cooperation, its importance in the learning process, especially in the field of natural sciences. In the course of the research, various studies on the impact of cooperation on student learning are analyzed. The empirical part includes a qualitative study in which the performances and interactions of the students were observed in the various collaborative activities offered in science lessons. When drawing conclusions about the results of the conducted research, it can be seen that cooperation has a positive effect on students' learning performance, motivation and attitude towards science. Keywords: 3rd grade, science, learning, cooperation, students. Workload: 51 pg Brief description: the study provides valuable information about the importance of cooperation in science teaching and also offers practical suggestions for teachers on how to apply cooperation in the learning process. The first chapter examines cooperation skills and their application in science lessons. There are also five subsections: the importance of collaboration in science teaching; theories of cooperation skill development; collaborative skill development in science lessons; age characteristics in the classroom. The second chapter discusses the research methodology, examines the results of the study and will develop conclusions.