• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirkstiņrotaļu loma un nozīme valodas attīstībā pirmsskolas izglītības posmā

Thumbnail
View/Open
299-105952-Burnevska_Monta_mb22065.pdf (1.575Mb)
Author
Burņevska, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Skribanovska, Zane
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma – pirkstiņrotaļu loma un nozīme valodas attīstībā pirmsskolas izglītības posmā. Autore Monta Burņevska izveidoja šo kvalifikācijas darbu ar mērķi izpētīt pirkstiņrotaļu ietekmi uz 2 – 3 gadu veciem bērniem, lai veicinātu valodas un runas attīstību. Autore uzsāka šo darbu (kopā ar autora praktisko apmācību organizēšanu kvalifikācijas darba laikā.) Autore darbu sadala divās daļās- teorētiskā pārskata un praktiskā pētījuma daļā. Otrajā daļā autore sniedz detalizētu pētījuma metožu aprakstu, galvenos atklājumus un iegūto rezultātu analīzi. Kopumā šis darbs detalizēti atklāj pirkstiņrotaļu nozīmi bērnu runas un valodas attīstībā. Darba autore vēlējās izpētīt šo tēmu, jo ikdienas darbā pati saskaras ar bērniem, kam ir runas un valodas attīstības aizture, traucējumi. Tādēļ autore vēlējās izpētīt un noskaidrot kā palīdzēt bērniem, lai attīstītu runas un valodas attīstību. Šajā kvalifikācijas darbā autore apskata šādas tēmas – runas un valodas attīstības jēdziens, runas un valodas attīstības cikls līdz 3 gadu vecumam, runas un valodas attīstības metodes, pirkstiņrotaļu nozīmīgums runas un valodas attīstībā, ko attīsta pirkstiņ rotaļas, grupas bērnu runas un valodas attīstības izpēte un analīze, grupas bērnu individuālais valodas un runas attīstības raksturojums, praktiskās daļas apraksts, aptaujā iegūto datu analīze, secinājumi, izmantotie avoti un literatūra, pielikumi. Darba autore veica pirmsskolas skolotāju un pirmsskolas bērnu vecāku aptauju, lai noskaidrotu pirkstiņrotaļu nozīmīgumu ikdienas pielietošanā. Darba autore noskaidroja, ka lielākā daļa no aptaujātajiem skolotājiem izmanto pirkstiņrotaļas ikdienas darbā ar bērniem un redz tam pozitīvu ietekmi uz bērnu runas un valodas attīstību. Aptaujājot pirmsskolas bērnu vecākus, darba autore noskaidroja, ka lielākā daļa vecāku uzskata, ka pirkstiņrotaļas palīdz runas un valodas attīstībai. Tomēr maza daļa vecāku nav informēti par to, kas ir pirkstiņrotaļas, kā tās var palīdzēt runas un valodas attīstībai un kādēļ tam būtu svarīgi veltīt laiku. Darba autore veica pedagoģisko grupas un individuālo bērnu novērojumu. Apkopojot kvalifikācijas darbā pētīto un rezultātus, darba autore secina, ka pirkstiņrotaļas palīdz bērnu runas un valodas attīstībai. Pirkstiņrotaļas ir svarīgi izmantot gan pirmsskolās, gan mājās brīvajos brīžos kopā ar savu bērnu. Dotais kvalifikācijas darbs sastāv no 3 tabulas, 14 attēliem un 20 literatūras avotiem, 3 pielikumiem un 44 lappusēm. Atslēgas vārdi: valodas attīstība, pirkstiņrotaļas, sīkā motorika, komunikācija, rotaļas.
 
The topic of the qualification work - the role and importance of finger games in the development of language in preschool education. The author Monta Burnevska created this qualification work with the aim of investigating the effect of finger games on 2 – 3 year old children in order to promote language and speech development. The author started this work (together with the organization of the author's practical training during the qualification work.) The author divides the work into two parts - the theoretical overview and the practical research part. In the second part, the author provides a detailed description of research methods, main findings and analysis of obtained results. In general, this work reveals in detail the importance of finger games in the development of children ‘s speech and language. The author of the work wanted to study this topic, because in her daily work she comes across children who have delays in speech and language development. Therefore the author wanted to investigate and find out how to help children to develop speech and language development. In this thesis the author examines the following topics: the concept of speech and language development, the cycle of speech and language development up to the age of 3, methods of speech and language development, the importance of finger games un the development of speech and language, which is developed by finger games, research and analysis of the speech and language development of children group, the individual language and speech development characteristics of the group children, description of the practical part, analysis of the data obtained in the survey, conclusions, used sources and literature, appendices. The author of the paper conducted a survey of preschool teachers and parents of preschool children in order to find out the importance of finger games in daily use. The author of the work found out that majority of the surveyed teachers use finger games with children and see a positive effect and the development of children speech and language. When surveying the parents of preschool children, the author found out that the majority of parents believe that finger games help the development of speech and language. However, few parents are aware of what finger games are, how they can help speech and language development, and why it is important to spend time with them. The author of the paper conducted a pedagogical observation of the group and individual children. Summarizing the research and results of the qualification work, the author concludes that finger games help children speech and language development. Finger games are important to use both in preschool and in free moments at home with your child. The given qualification work consists of 3 table, 14 images and 20 literature sources. Key words: language development, finger games, motor skills, communication.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68755
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV