dc.contributor.advisor | Petrovskis, Antons | en_US |
dc.contributor.author | Zaļlapa, Arturs | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T10:16:44Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T10:16:44Z | |
dc.date.issued | 2010 | en_US |
dc.identifier.other | 37329 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/6875 | |
dc.description.abstract | Diplomdarbā ir izpētītās mūsdienu Autorūpniecības krīzes cēloņi un sekas. Autoražošana ir viena no svarīgākām nozarēm daudzās ekonomikas, tāpēc jebkuri nepareizi prognozi un lēmumi ir cieši saistīti ar ekonomisko un politisko nestabilitāti. Balstoties uz Ekonomisko ciklu teoriju un ar autoražošanu saistīto faktoru analīzi ir risināti šādi uzdevumi: tika izdarīta autoražošanas statistikas un hronoloģijas analīze; izmantojot iegūto informāciju ir noteikti krīzes apstākļi. Darbā gaita tika izskatītās ar autoražošanu saistīti rūpniecības segmenti, tādas kā: metalurģijas un energoresursu nozares.
Izdarīti secinājumi pierada, ka autorūpniecības krīzi varēja paredzēt. Diplomdarba tēma un lietojamas metodes palīdzēs prognozēt jaunus autoražošanas krīzes sākumus un pieņemt preventīvus mērus to novēršanai nākotnē.
Darba apjoms – 75. lpp., 2 tabulas, 20 attēls un 5 pielikumi. Izmantoti 103 literatūras avoti.
Atslēgvārdi: autoražošanas krīze, ekonomisku ciklu teorija, krīzes hronoloģija | en_US |
dc.description.abstract | The thesis explores the causes and effects of the automotive industry crisis of 2008–2010. The production of vehicles is one of the most important industries of the world economics, therefore any wrong forecast or decision can lead to the economical and political instability. Based on the theory of the Economic cycles and the associated analysis of auto–production factors, the following tasks were resolved: the statistics and chronological data of auto–production were analyzed; industrial segments, such as metallurgy and energy sectors were explored; using the obtained information a set of crisis conditions was determined.
The conclusions show that the automotive industry crisis was predictable. The researched subject and used methods will help to foresee the origins of new automotive crisis and to take the preventive steps to avoid it in the future.
The work contains 75 p., 2 tables, 20 figures and 5 appendixes. The list of references includes 103 literature sources.
Keywords: automotive crisis, economic cycle theory, crisis chronology | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ekonomika | en_US |
dc.title | Pasaules autoražošanas krīze. Cēloņi un risinājumi. | en_US |
dc.title.alternative | Crisis in the automotive industry. Causes and Solutions. | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |