Pirkstu motorikas attīstības veicināšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 3-4 gadu vecumā.
Author
Millere, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: Pirkstu motorikas attīstības veicināšana 3-4 gadu vecuma bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darba autors: Ieva Millere Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed. Inese Freiberga Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un empīriski pārbaudīt 3-4 gadus vecu bērnu pirkstu motorikas attīstības veicināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma hipotēze: Mērķtiecīga pirkstu motorikas attīstības veicināšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā bērniem vecumā no 3 līdz 4 gadiem ievērojami uzlabo viņu smalkās motorikas prasmes, tai skaitā spēju precīzi un koordinēti veikt darbības. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt zinātnisko un metodisko literatūru par pirkstu motorikas attīstīšanu pirmsskolas vecumā. 2. Empīriski pētīt 3 - 4 gadus vecu bērnu pirkstu motorikas attīstības veicināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. 3. Izstrādāt secinājumus. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas un pētījuma, secinājumiem, ieteikumiem, izmantotās literatūras. Darba teorētiskajā daļā tiek analizētas dažādu autoru literatūra par pirkstu motorikas attīstības un tās veicinošu mācību saturu. Dots 3 - 4 gadīgus vecu bērnu psiholoģiskais un fiziskais raksturojums pētāmās problēmas aspekts. Darba praktiskajā daļā, pamatojoties uz apgūto teoriju, veikts pētījums par bērnu pirkstu motorikas attīstību un tās sekmēšanu pirmsskolā. Pētījuma rezultātā konstatēts, ka bērniem ir uzlabojusies smalkā motorika, koordinācija un koncentrēšanās spējas, tādējādi apstiprinot sākotnēji izvirzīto hipotēzi. Bakalaura darba apjoms: 50. lpp.,9. tabulas,18. attēli, 36. literatūras avoti. Pētījuma bāze: X pirmsskolas izglītības iestāde, X grupā , 11 bērni 2.vecuma posma un 1. bērns 1. vecuma posma. Atslēgas vārdi: Smalkā motorika, pirsktiņrotaļas, pirkstu un roku motorika The topic of the bachelor thesis: Promotion of finger motor development in 3- 4-yearold children in pre-school pedagogical process. Author of bachelor thesis: Ieva Millere Scientific supervisor: Dr.paed. Inese Freiberga Aim of the study: to theoretically analyse and empirically test the possibilities of promoting the development of finger motor skills in 3–4-year-old children in the pedagogical process in pre-school. Research hypothesis: Targeted development of finger motor skills in the preschool educational process for children aged 3 to 4 significantly improves their fine motor skills, including the ability to perform precise and coordinated tasks. Research objectives: 1. Analyse scientific and methodological literature on the development of finger motor skills in pre-school age. 2. to empirically investigate the possibilities of promoting the development of finger motor skills in children aged 3-4 years in the pedagogical process in pre-school 3. to draw conclusions The bachelor thesis consists of the theoretical part and the study, conclusions, recommendations, literature used. The theoretical part of the thesis analyses the literature of different authors on the development of finger motor skills and the content of teaching that promotes it. The psychological and physical characteristics of 3-4 year old children in the context of the problem under study In the practical part of the work, on the basis of the acquired theory, a study on the development of children's finger motor skills and its promotion in preschool is carried out. The study showed that children have improved fine motor skills, coordination and concentration, thus confirming the original hypothesis. The bachelor thesis includes: 50. pages, 9. tables, 18.figures, 63.references. Research base: preschool X , group X, 11 children in the 2nd age group and 1 child in the 1st age group. Key words: Fine motor, finger and hand motor.