dc.contributor.advisor | Buboviča, Jana | |
dc.contributor.author | Koņevska, Anastasija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T01:06:38Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T01:06:38Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 106059 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68765 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba tēma. 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguve āra vidē. Darba autore: Anastasija Koņevska Darba vadītāja: Mag.paed. Jana Buboviča Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 5-6 gadīgo bērnu matemātisko prasmju veicināšanas iespējas āra vidē. Pētījuma jautājums: vai matemātisko prasmju apguve āra vidē būs veiksmīga, ja: • skolotājs regulāri izmantos interesantas, praktiskas un efektīvas matemātikas mācību metodes un paņēmienus dabā, • ievēros bērnu vecumposma attīstības likumsakarības. Darba teorētiskajā daļā tiek dots matemātisko prasmju raksturojums 3. vecumposmā, tiek skaidrotas sakarības starp lielumiem un mērīšana matemātikas mācību jomā, tiek analizētas 5-6 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarības pētāmās tēmas aspektā, kā arī pedagoģiskā procesa organizācija āra vidē. Empīriskajai darba daļā tiek organizēta sākotnējā bērnu prasmju novērošana, tad tiek veikta izmēģinājumdarbība, kurai atlasītas dažādas metodes un aktivitātes, pēc tam notiek atkārtota bērnu prasmju novērošana, salīdzināti rezultāti. Novērošanai tiek izstrādāti vairāki kritēriji un rādītāji. Darba nobeigumā izdarīti secinājumi. Pēc teorētiskās un praktiskās daļas var secināt, ka hipotēze apstiprinājās. Atslēgas vārdi:. 5-6 gadus veci bērni, matemātiskās prasmes, salīdzināšana, mērīšana, grupēšana, ritmiskās rindas, āra vide, dabas materiāli. Darba apjoms: 43 lpp, 4 tabulas, 6 attēli, 55 literatūras avoti, 5 pielikumi | |
dc.description.abstract | Qualification Paper Topic: The acquisition of mathematical skills by 5–6-year-old children in an outdoor environment. Author: Anastasija Koņevska Supervisor: Mag.paed. Jana Buboviča Research Objective: To theoretically and practically explore the possibilities of promoting the acquisition of mathematical skills by 5–6-year-old children in an outdoor environment. Research Question: Will the acquisition of mathematical skills in an outdoor environment be successful if: - the teacher regularly uses engaging, practical, and effective mathematical teaching methods and techniques in nature; - the age-related developmental patterns of children are taken into account. The theoretical part of the work provides a characterization of mathematical skills in the third stage of age development, explains the relationships between quantities and measurement in the context of mathematical education, analyzes the developmental patterns of 5–6-year-old children in relation to measurable themes in mathematics, and explores the organization of the educational process in an outdoor environment. The empirical part of the work involves the initial observation of children’s skills, followed by experimental activities with various methods and activities selected. The children’s skills are re-evaluated, and the results are compared. During the observations, several criteria and indicators were developed. Conclusions were drawn at the end of the work. Following the theoretical and practical sections, it was determined whether the hypothesis was confirmed. Keywords: 5–6-year-old children, mathematical skills, comparison, measurement, grouping, rhythmic sequences, outdoor environment, natural materials. Work Volume: 43 pages, 4 tables, 6 figures, 55 references, 5 appendices. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | 5-6 gadus veci bērni | |
dc.subject | matemātiskās prasmes | |
dc.subject | salīdzināšana | |
dc.subject | mērīšana | |
dc.subject | grupēšana | |
dc.title | 5-6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguve āra vidē | |
dc.title.alternative | Acquiring the mathematical skills of 5-6 year old children in an outdoor environment | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |