Didaktiskās spēles 4-5 gadus vecu bērnu uzmanībai veicināšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Bergmane, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Didaktiskās spēles 4 – 5 gadu vecu bērnu uzmanības attīstībai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Darba autore: Jūlija Bergmane Zinātniskā vadītāja: Mg.paed., Mg.phil. PSN lektora p.i. Ērika Lanka Kvalifikācijas darba apjoms: 36 lpp.,3 tabulas,11 attēli.,21 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbā analizētas teorētiskās pieejas uzmanības attīstības pamatprincipiem. Darbā tika apkopotas un izveidotas didaktiskās spēles, kas veicina 4–5 gadus vecu bērnu uzmanības attīstību pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Turklāt tika veikts pētījums, kura rezultāti apliecina didaktisko spēļu nozīmīgumu uzmanības attīstībā. Pētījuma objekts: 4 – 5 gadus vecu bērnu uzmanības attīstība pirmsskolā pedagoģiskajā procesā Pētījuma priekšmets: didaktiskās spēles kā līdzeklis uzmanības sekmēšanai. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski aprobēt 4–5 gadus vecu bērnu uzmanības attīstības sekmēšanu didaktiskajās spēlēs pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi: -izanalizēt pedagoģisko, psiholoģisko un metodisko literatūru par uzmanības attīstību 4–5 gadus veciem bērniem pirmsskolā; -izstrādāt un aprobēt didaktisko spēļu kopu, kas veicina uzmanības attīstību šajā vecumposmā; -veikt pētījumu par uzmanības attīstības dinamiku 4–5 gadus veciem bērniem didaktiskajās spēles pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Kā didaktiskās spēles sekmē 4–5 gadus vecu bērnu uzmanības attīstību pirmsskolā? Pētīšanas metodes: literatūras analīze, novērošana, Pjerona-Rūzera metode, Šultes tabulas pielietošana, matemātiskā datu apstrāde. Pētījuma bāze: 18 bērni no Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādes, tostarp 10 meitenes un 8 zēni 2024.gada rudenī. Didactic games for the development of attention of 4-5 years old children in preschool pedagogical process Author: Jūlija Bergmane Scientific supervisor: Mg. paed., Mg.phil., PSN lecturer Ērika Lanka Bachelor thesis volume: 36 pages, 3 tables, 11 pictures, 21 sources of literature. The qualification analyses theoretical approaches to the basic principles of attention development. The didactic games that promote the development of attention of 4-5 year old children in the preschool pedagogical process were collected and created. In addition, a study was conducted, the results of which confirm the importance of didactic games in the development of attention. Object of the study: the development of attention in 4-5 year olds in the pre-school pedagogical process The subject of the study: didactic games as a means of promoting attention development. Aim of the study: theoretical investigation and practical validation of the promotion of attention development of 4-5 year old children in didactic games in pre-school. Tasks of the research: - to analyze pedagogical, psychological, and methodological literature on the development of attention in 4–5 year olds children in the pre-school ; - to develop and validate a set of didactic games that promote the development of attention at this age; - o carry out a study on the dynamics of attention development in 4-5-year-old children in didactic games in pre-school. Research question: how do didactic games promote the development of attention in 4–5-year-old children in preschool? Method of data collection: literature analysis, observation, Pierre-Russer method, application of Schulte's table, mathematical data processing. Study sample: 18 children from pre-school institution X in Riga, including 10 girls and 8 boys in autumn 2024.