• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļdarbības ietekme uz bērnu sociāli emocionālo attīstību 3.vecumposmā

Thumbnail
View/Open
299-106270-Biganica_Jelena_jb22039.pdf (1012.Kb)
Author
Bigaņiča, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Goba, Daiga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Jeļena Biganiča. Kvalifikācijas darbs ,,Rotaļdarbības ietekme uz bērnu sociāli emocionālo attīstību 3. vecumposmā”. Darba mērķis: izpētīt rotaļdarbības ietekmi uz 3. vecumposma bērnu sociāli emocionālo attīstību un metodiskās iespējas tās veicināšanai. Darbā, izpētot sociāli emocionālās attīstības veicināšanas metodiskās iespējas rotaļdarbībā pirmsskolā 3. vecumposma bērniem, noteikts, ka tās ir labvēlīga izglītojoši attīstoša vide ar sociālos kontaktus veicinošām spēlēm un rotaļlietām, sociālās situācijas modelējošas pasakas un animācijas filmas, ko apliecina pedagoģiskā novērošanas un pedagogu aptaujas rezultāti. Atslēgas vārdi: bērni, 3. vecumposms, pirmsskola, sociāli emocionālā attīstība, rotaļdarbība, veicināšana. Kvalifikācijas darbā ir 42 lappuses, 7 attēli, 4 tabulas, 23 bibliogrāfiskā saraksta vienības, viens pielikums.
 
Author: Jelena Bganica Qualification thesis "The influence of play activities on the socio-emotional development of children at the age of 3". The aim of the thesis: to study the influence of play activities on the socio-emotional development of children of the 3rd age and methodological possibilities for its promotion. The work, which investigates the methodological possibilities for promoting socio-emotional development in play activities for pre-school children in the 3rd age group, identifies them as a favourable educational-developmental environment with games and toys promoting social contacts, stories modelling social situations and animated films, as confirmed by the results of the pedagogical observation and the teacher survey. Key words: children, age 3, pre-school, socio-emotional development, play, stimulation. The qualification thesis contains 42 pages, 7 figures, 4 tables, 23 bibliographical items, one annex.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68776
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV