Programmēšanas izglītības programmu izvēli ietekmējošie motivācijas faktori vidusskolas skolēniem
Author
Milka, Ņikita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs “Programmēšanas izglītības programmu izvēli ietekmējošie motivācijas faktori vidusskolas skolēniem” izstrādāts ar mērķi analizēt vidusskolēnu izglītības programmu izvēli ietekmējošos motivācijas faktorus un izstrādāt paņēmienu kopumu vidusskolēnu motivēšanai izvēlēties studēt programmēšanas programmās. Pētījums rezultāti atklāj, ka viens no demotivējošajiem faktoriem ir skolu programmēšanas satura neatbilstība augstskolas prasībām, pietiekamas informāciju par studiju saturu nesaņemšana. Lai mazinātu šos demotivējošus faktorus, maģistra darbā izstrādāts pasākumu kopums, mazinātu programmēšanas studiju programmu pamešanu. Darba apjoms: 81 lpp., 17 attēli, 11 tabulas, izmantotas 88 literatūras vienības, pievienoti 4 pielikumi The master's thesis “Motivational factors influencing the choice of programming education programs for secondary school students” was developed with the aim of analysing the motivational factors influencing the choice of programming education programs for secondary school students and developing a set of methods for motivating secondary school students to choose to study programming programs. The results of the study reveal that one of the demotivating factors is the inconsistency of the content of school programming with the requirements of the university, the lack of sufficient information about the content of the studies. In order to reduce these demotivating factors, a set of measures has been developed in the master's thesis to reduce the dropout rate of programming study programs. Work volume: 81 pages, 17 images, 11 tables, 88 literature units used, 4 appendices added