Sociālo mediju lietošanas saistība ar vecāku kompetences izjūtu un iejūtību pret sevi jaunajām mātēm
Author
Igovēna, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Gaitniece-Putāne, Anda
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījumi par sociālo mediju lietošanu jaunajām mātēm ir pārsvarā kvalitatīva, vai jaukta dizaina. Mūsdienās sociālajiem medijiem ir nozīmīga loma ikdienas dzīvē. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai pastāv un kādas ir saistības starp sociālo mediju lietošanu, iejūtību pret sevi un vecāku kompetences izjūtu jaunajām mātēm. Pētījuma izlasi veido 87 respondenti (jaunās mātes, kurām ir vismaz viens bērns līdz 4 gadu vecumam). Izmantojot iejūtības pret sevi skalu, vecāku kompetences izjūtas aptauju un pētījuma ietvaros izstrādātu aptauju par sociālo mediju lietošanas paradumiem, tika atklāts, ka sociālo mediju lietošanas biežums nav saistīts ar iejūtību pret sevi un vecāku kompetences izjūtu, tomēr lielāks atzīmēts sociālo mediju lietošanas negatīvo aspektu skaits ir negatīvi statistiski nozīmīgi saistīts ar vecāku kompetences izjūtu. Studies on social media usage among new mothers are predominantly qualitative or mixed design. Today, social media plays a significant role in daily life. The aim of this study is to find out whether and what kind of associations exist between social media usage, self-compassion, and parenting sense of competence among new mothers. The study sample consists of 87 respondents (new mothers with at least one child under 4 years old). Using the Self-compassion scale, Parenting Sense of Competence Scale and the survey developed within the framework of study on social media usage patterns, and concluded that there were not statistically significant correlations between frequency of social media usage, self-compassion and parenting sense of competence, however there were negative statistically significant correlations between a greater number of marked negative aspects of social media use and parenting sense of competence.