• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Audiovizuālie mācību līdzekļi skolēnu klausīšanās prasmju attīstībai angļu valodas stundās 7. klasē

Thumbnail
View/Open
299-106407-Klusa_Irina_mm42072.pdf (4.614Mb)
Author
Klusa, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā bakalaura darbā tiek pētīts, kā audiovizuālie mācību līdzekļi var palīdzēt attīstīt 7. klases skolēnu klausīšanās prasmes angļu valodas stundās. Gadījuma pētījums kā izvēlētā pētījuma metode tika īstenots vienā no Rīgas vidusskolām. Divas skolēnu anketas un klausīšanās pārbaudes darbi bija izmantotās datu vākšanas metodes. Bakalaura darbā ir veikts pedagoģiskās literatūras izpēte par klausīšanās prasmju attīstīšanas metodiku angļu valodas stundās. Iegūtie gadījuma pētījuma rezultāti parādīja, ka audiovizuālo mācību līdzekļu izmantošana pozitīvi ietekmē skolēnu klausīšanās prasmju attīstību. Balstoties uz iegūtajiem pētījuma datiem, ir ieteicams angļu valodas stundās izmantot audiovizuālos mācību līdzekļus skolēnu klausīšanās prasmju attīstīšanai un pilnveidei.
 
The present Bachelor’s Thesis investigates how audio visual teaching aids can help to develop students’ listening skills in English lessons for Grade 7. The chosen research method was a case study carried out in a Riga secondary school. The data collection methods include two student questionnaires and listening tests. In the Bachelor’s Thesis, there has been a theoretical study of pedagogical literature on the methodology of developing listening skills in English lessons. The obtained results of the case study showed that use of the audio visual teaching aids have positive results on the students’ listening skills development. According to the received data of this research, it is advised to include audio visual teaching aids during the lesson to promote students’ listening skill development and improvement.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68792
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV