Adaptācijas sekmēšana 2-3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Vaičulena, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Adaptācijas sekmēšana 2-3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autors- Kristiāna Vaičulena Mērķis- Analizēt teorētiskās atziņas par adaptāciju un tās sekmēšanu 2-3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē un pārbaudīt tās empīriskajā pētījumā. Darbs sastāv no: ievada, teorētiskās daļas, empīriskās daļas, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta, pielikuma. Teorētiskajā daļā tiek analizēti dažādu autoru darbi, lai noskaidrotu kas ir adaptācija un kādi nosacījumi jāievēro, lai veiksmīgi sekmētu adaptāciju pedagoģiskajā procesā. Pēc dažādu autoru atziņām tiek aprakstīts 2-3 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums kura laikā tiek pētīti 9 bērni vecumā no 2-3 gadi un viņu spēja adaptēties pirmsskolas izglītības iestādē. Tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība veiksmīgai adaptācijas sekmēšanai, pēc darba autores izstrādāta plāna. Darba apjoms ir 38 lapaspuses, 3 tabulas, 6 attēli, 29 literatūras avoti un 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: Adaptācija, bērns, pirmsskola, pedagoģiskais process,sadarbība . Subject of qualifying work- Promotion of adaptation at the age of 2-3 years in a preschool educational institution Author of the work- Kristiāna Vaičulena Objective- To analyze the theoretical findings about adaptation and its promotion at the age of 2-3 years in a preschool educational institution and to test them in an empirical study. The work consists of– introduction, theoretical part, empirical part, conclusions, list of used literature, appendix. In the theoretical part, the works of various authors are analyzed in order to find out what adaptation is and what conditions must be met in order to successfully promote adaptation in the pedagogical process. According to the findings of various authors, the characteristics of the development of 2-3-year-old children are described. In the empirical part, a study is conducted during which 9 children aged 2-3 years and their ability to adapt in a preschool educational institution are studied. Pedagogical trial activity is carried out to promote successful adaptation, according to the plan developed by the author of the work. The volume of the work 38 consists of pages, 3 tables, 6 images, 29 literature sources and 5 appendices. Key words: Adaptation, child, preschool, pedagogical process, cooperation.