5-6 gadīgu bērnu uzmanības noturības veicināšana sporta nodarbībās
Author
Immere, Agate
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Agate Immere Kvalifikācijas darba tēma: 5-6 gadīgu bērnu uzmanības noturības veicināšana sporta nodarbībās Darba mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pētīt sporta nodarbību efektivitāti bērnu uzmanības noturības sekmēšanā pirmsskolā. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, empīriskā pētījuma, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. Darba teorētiskajā daļā tiek pētīti un analizēti gan latviešu, gan ārzemju autoru darbi, pētījumi, raksti par 5-6 gadus vecu bērnu uzmanību, attīstības raksturojumu un uzmanības sekmēšanu sporta nodarbībās pirmsskolā. Darba empīriskajā daļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums, pētāmās grupas raksturojums, kā arī pedagoģiskais process bērnu uzmanības noturības sekmēšanai. Tika veikta bērnu novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un iegūto datu analīze. Darba apjoms ir 38 lpp. Darbam pievienotas 3 tabulas, 7 attēli, 43 izmantotās literatūras avoti un 12 pielikumi. Atslēgas vārdi: Bērns, uzmanība, sports, attīstība, pedagoģiskais process. Author: Agate Immere Qualification paper thesis topic: Increasing the attention span of 5-6 years-olds through sports activities The aim of the research: To study and analyze the effectiveness of sports lessons in order to promote persistence of children's attention span in preschool. The paper consists of an introduction, theoretical part, empirical research, conclusions, a list of literature sources and attachments. In the theoretical part of the paper, both- Latvian and foreign authors' works, studies, and articles on attention span of 5-6-year-old children as well as developmental characteristics, and promotion of attention in sports activities in preschool are researched and analyzed. The empirical part of the paper describes the empirical research, characteristics of the target audience, along with the pedagogical process for promoting attention span in children. Observation of children, pedagogical trial activities, and analysis of the obtained data were conducted. The work consists of: 38 pages,3 tables, 7 images, 43 used literature sources and 12 appendices are attached to the work. Key words: Children, attention, sport, development, pedagogical process.