• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3. vecumposma bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-98655-Kazoka_Luize.Marta_lm21095.pdf (1.189Mb)
Author
Kažoka, Luīze Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes, studiju programmas “Pirmsskolas skolotājs” studente Luīze Marta Kažoka. Kvalifikācijas darba tēma “3.vecumposma bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā” tika izvēlēta, jo tēma ir aktuāla tādēļ, ka pirmsskolas vecuma bērniem ir izteikta vēlme darboties radoši vizuālajā mākslā. Mūsdienās pedagogi un teorētiķi runā kā attīstīt un rosināt bērnos radošumu. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt kā vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmējama 3.vecumposma bērnu radošā darbība. Kvalifikācijas darba teorētiskās daļas pirmajā nodaļā tiek aplūkota radošā darbība un tās sekmēšana, autoru atziņas par radošumu, radošu personību, radošu procesu un radošu produktu. Lai labāk izprastu šo procesu pirmsskolā, tiek apskatīti dažādu autoru atziņas par trešā vecumposma bērnu vispārējo raksturojumu. Kvalifikācija darba teorētiskās daļas otrajā nodaļā apskatīta vizuālā māksla pirmsskolā, izzinātas vadlīnijas un dažādu autoru atziņas par mācību saturu un pedagoģisko darbību pirmsskolā. Tiek aplūkoti kritēriji un metodes, pēc kuriem būtu ieteicams vadīties, vērtējot bērnu radošos darbus pirmsskolā. Kvalifikācijas darba trešajā nodaļā tiek aprakstīta empīriskā daļa. Tiek aprakstīta pētījuma metodoloģija un grupas bērnu vispārējais raksturojums. Tiek izstrādāti kritēriji, pēc kuriem būtu iespējams vērtēt bērnu radošos darbus vizuālajā mākslā pirmsskolā. Tālāk aprakstīta pētījuma norise, apkopoti un analizēti bērnu radošie darbi vizuālajā mākslā. Kvalifikācijas darba nobeigumā ir aprakstīti secinājumi. Atslēgvārdi: radošums, radoša darbība, vizuālā mākslā, pirmsskola, 3.vecumposms. Kvalifikācijas darbā: 35 lpp., 22 attēli, 4 tabulas, 27 literatūras avoti.
 
Author of the Qualification work at the Faculty of Education, psychology and Art, student of the study programme “preschool teacher” Luīze Marta Kažoka. The theme of the qualification work “Promotion of creative activity of 3 rd-stage children in the visual arts in preschool” was chosen because the theme is current because children of preschool age have a strong desire to work in creative visual art. These days, educators and theorists talk about how to develop and encourage creativity in children. The purpose of the qualification work is to theoretically clarify and empirically test how creative activity of 3 rd-stage children can be promoted in the visual arts in preschool. The first chapter of the theoretical part of the qualification work deals with creative activity and its promotion, authors' insights on creativity, creative personality, creative process, and creative product. To better understand this process in preschool, the findings of different authors on the overall characteristics of third-stage children are examined. The second chapter of the theoretical part of the work deals with the visual art in preschool, the guideline, and the knowledge of various authors on the content of teaching and pedagogical activity in preschool. The criteria and methods for assessing children's creativity in preschool are considered. Chapter three of the Qualification job describes the empirical part. The methodology of the study and the overall profile of the children in the group are described. Criteria for evaluating children's creative works in the visual arts in preschool are being developed. Further, the conduct of an AP-written study summarizes and analyses children's creative works in the visual arts. The conclusions are described at the end of the Qualification exercise. Keywords: creativity, creative action, visual arts, preschool, age 3. Qualifications at work: 35 pp., 22 images, 4 tables, 27 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68807
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV