Literārie darbi 4.-6. klašu skolēnu radošuma sekmēšanā
Author
Ābele, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tīruma, Indra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Inga Ābele. Bakalaura darba nosaukums: Literārie darbi 4.–6. klašu skolēnu radošuma sekmēšanā. Mērķis: Praktiski izpētīt, kā ar dažādām metodēm un pedagoģiskajiem paņēmieniem literatūras stundās var sekmēt skolēnu radošuma attīstību radoša stāsta rakstīšanas procesā. Temats ir aktuāls izglītības sistēmā kopumā, tātad ikvienā mācību priekšmetā, jo tēmas ietvaros ir apskatītas gan metodes, kā veicināt skolēna radošās izpausmes, secinot un analizējot un kritiski domājot, gan aktualizējot tekstpratības prasmes nepieciešamību mācību procesa apguvē, kas ir aktuāla, apgūstot ikvienu mācību priekšmetu. Analizējot dažādu autoru darbus, bakalaura darba teorētiskajā daļā ir apskatīts vecākā sākumskolas vecuma bērnu radošuma izpausmes, fiziskā, psihiskā un emocionālā attīstība un teorija tekstpratības jēgpilnai apguvei, kas ietver caurviju prasmes jaunradi un uzņēmējspēju. Empīriskās daļas ietvaros ir izvēlētas astoņas prasmes. Katras prasmes apgūšanai atlasīti pieci kritēriji, pēc kuriem ir vērtēts, analizēts un secināts skolēna prasmju apguves līmenis, salīdzinot šos rezultātus gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās. Atslēgas vārdi: Tekstpratība, radošums, literatūra kā mācību priekšmets, Caurviju prasmes, vecākā sākumskolas vecuma bērni. Bakalaura darbs izstrādāts 59 lpp., kurās iekļautas 17 tabulas, 21 attēls, darbam ir pievienoti 22 pielikumi, 39 informācijas avoti. Author of the Bachelor's work: Inga Abele. The title of the Bachelor's work: literary works to promote the creativity of students in grades 4-6. Objective: to explore practically how different methods and pedagogical techniques in literary lessons can contribute to the development of students creativity in the process of writing a creative story. The topic is relevant in all education system. As an example, in all subjects, as the topic covers both methods of encouraging the creative expression of a student by concluding, analyzing, thinking critically, and updating the need for literacy in learning the process that is relevant to learning every subject. When analyzing the theory of different authors, the theoretical part of the Bachelor's work examines expressions of creativity, physical, phycological and emotional development and theory for meaningful learning of text literacy, which includes creativity and entrepreneurial capacity to understanding the text. Eight skills have been selected as part of the research. Each skill has been selected five criteria, by which the level the students skill has been evaluated, analyzed, and concluded. Comparing these results both at the beginning of the study and at the end of the study. Keywords: literacy, creativity, literature as a subject of study, understanding skills, children of senior primary school age. The Bachelor's work has been developed on 59 pages, which includes 17 tables, 21 images, with 22 attachments attached to the work, 39 sources of information.