Praktisko prasmju attīstības veicināšana darbā ar tekstilmateriāliem 3.posmā pirmsskolā
Author
Ivanova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Viktorija Ivanova veica pētījumu “Praktisko prasmju attīstības veicināšana darbā ar tekstilmateriāliem 3. posmā pirmsskolā”, kura mērķis ir teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt praktisko prasmju attīstības veicināšanu 3. posmā darbā ar tekstilmateriāliem. Teorētiskajā daļā tika apkopota informācija par 3. vecumposma emocionālo, sociālo, fizisko un kognitīvo attīstību. Tika apkopoti tekstilšķiedru veidi, kādus var izmantot praktisko prasmju pilnveidei. Apkopotas praktiskās prasmes, kādas ir iespējams attīstīt, strādājot ar tekstilmateriāliem. Empīriskais pētījums tika veikts pirmsskolas izglītības iestādē “X” ar četrpadsmit bērniem 3. vecumposmā. Uzsākot empīrisko pētījumu, tika ievākti dati par bērnu sākotnējo praktisko prasmju līmeni. Balstoties uz to, tika izstrādāti vērtēšanas kritēriji. Darba empīriskajā daļā tika apkopots bērnu sākotnējais praktisko prasmju līmenis šūšanā, pīšanā, tīšanā, mezgla siešanā un pavediena ievēršanā adatā. Tika vadītas desmit rotaļnodarbības praktisko prasmju attīstības veicināšanai, atkārtoti fiksēti dati par bērnu prasmju līmeni un salīdzināti ar sākotnēji iegūtajiem datiem. Iegūtie dati liecina, ka gandrīz visiem bērniem katra prasme tika attīstīta vismaz par vienu līmeni. Pēc iegūtajiem datiem darba autore secināja, ka praktiskās prasmes ir iespējams attīstīt tikai praktiski darbojoties. Jo biežāk šīs prasmes tiek attīstītas, jo labākus rezultātus ir iespējams iegūt. Darbs sastāv no 51 lappuses, 19 attēliem, 16 tabulām, 39 literatūras un informācijas avotiem un 10 pielikumiem. Atslēgas vārdi: praktiskās prasmes, tekstilmateriāli, šūšana, pīšana tīšana, mezgls, pavediena ievēršana. Viktorija Ivanova did a study "Encouraging the development of practical skills in working with textile materials in the 3rd stage of preschool" which aims to theoretically investigate and practically test the promotion of practical skills in working with textiles in preschool at 3rd stage. Information about the emotional, social, physical, and cognitive development of the third age period was summarised in the theoretical part. Various types of textile fibers that can be used for the improvement of practical skills were compiled. Practical skills that can be developed when working with textile materials were summarised. The empirical study was performed in the preschool "X" with fourteen children in the 3rd stage of preschool. Children's initial level of practical skills was identified at the beginning of the empirical study. Based on that, criteria for evaluation were designed. Children's initial levels of practical skills in sewing, braiding, winding, knotting and threading the needle were summarised in the empirical part of the research. Ten playtime activities were held to promote the development of practical skills, data on children's skill levels were collected repeatedly and compared with the initial data. The data showed that almost every child increased each practical skill by at least one level. The author of the study concluded from the obtained data that it is only possible to develop practical skills through practical work. The more often these skills are practised, the better the results. This research consists of 51 pages, 19 figures, 16 tables, 39 literature and information sources and 10 attachments. Keywords: practical skills, textiles, sewing, braiding, knotting, threading.