Mobings un tā novēršanas sekmēšana Sociālajā un Pilsoniskajā mācību jomā 1.klasē
Author
Ceijere, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kristīne Ceijere. Bakalaura darbs: Mobings un tā novēršanas sekmēšana sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā 1. klasē. Pētījuma aktualitāte: skola ir viena no pirmajām plašākas sabiedrības vidēm, kurā atrodas bērns, tādēļ pamatojoties uz skolas laikā gūto pieredzi, bērns veido dažādus sabiedrības modeļus un tāpat pieņem dažādus rīcības modeļus iekļauties sabiedrībā. Pētījuma jautājums: ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem ir, iespējams novērst mobinga izpausmes 1. klasē? Pētījuma metodes: Teorētiskā metode: literatūras analīze. Empīriskās metodes: • pedagoģiskā novērošana; • pedagoģiskās izmēģinājuma darbība; • datu statistiska apstrāde un analīze. Sasniegtie rezultāti: ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi kā sekmēt mobinga novēršanu sociālajā un pilsoniskajā mācību jomā 1. klasē. Bakalaura darba apjoms 50 lappuses. Bakalaura darbs satur 8 tabulas, 9 attēlus, 35 izmantotās literatūras un informācijas avotus un 2 pielikumus. Atslēgas vārdi: mobings, sākumskola, mobinga veidi, mobinga novēršana, 1. klase. Kristīne Ceijere. Bachelor's thesis: Mobbing and promoting its prevention in social and civic education in the 1st grade. Topicality of the research: school is one of the first environments of wider society in which a child is located, therefore, based on the experiences gained during school, the child forms different models of society and also adopts different models of behavior to fit into society. Research question: with what pedagogical techniques is it possible to prevent the manifestations of mobbing in the 1st grade? Research methods: 1. literature research; 2. surveying; 3. pedagogical trial activity. Achieved results: conclusions and proposals have been developed on how to promote the prevention of mobbing in the field of social and civic education in the 1st grade. The volume of the bachelor thesis is 50 pages. The bachelor thesis contains 8 tables, 9 images, 35 used literature and information sources and 2 appendices. Key words: mobbing, primary school, types of mobbing, prevention of mobbing, 1st grade.