Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māra
dc.contributor.authorHelmšteine, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:06:48Z
dc.date.available2025-05-28T01:06:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other98685
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68820
dc.description.abstractDarba autores Sanitas Helmšteines Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “Aušanas pamatprasmju attīstība Valdorfa pirmsskolā 5 – 7 gadus veciem bērniem”. Tā mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā Valdorfa pirmsskolā tehnoloģiju mācību jomas nodarbībās tiek sekmēta aušanas prasmju attīstība 5 – 7 gadus veciem bērniem. Pētījuma teorētiskajā daļā, kas balstās uz D. Goulmena, Dž.Greja, R.Šteinera, F. Karlgrēna, I.Beļicka un V.Hibneres atziņām, analizēta literatūra par sīko pirkstu motorikas attīstību un nozīmi, gribas veicināšanu , kā arī 5 – 7 gadus vecu bērnu vecuma īpatnības. Analizēta aušanas prasmju attīstība 5-7 gadus veciem bērniem Valdorfa pirmsskolā. Pētījuma empīriskajā daļā veikta 10 bērnu pedagoģiskā novērošana, izvirzot kritērijus aušanas prasmju novērtēšanai. Veiktais pētījums un tā rezultāti palīdzēs pedagogiem apzināties aušanas prasmju attīstības iespējas Valdorfa pirmsskolā, veidojot bērniem labvēlīgu vidi, lai attīstītu tādus svarīgus kognitīvos procesus kā domāšana, uzmanība, griba un mākslinieciskā iztēle. Darbs sastāv no 50 lpp., 20 attēliem, 4 tabulām, 1 pielikuma un 34 bibliogrāfiskajām vienībām. Atslēgas vārdi: pirmsskola, Valdorfa pedagoģija, aušana, 5 – 7 gadus veci bērni, sīkā pirkstu motorika, griba.
dc.description.abstractThe qualification paper by the author Sanita Helmšteine is developed on the topic "Development of Weaving Skills in Waldorf Preschool for Children Aged 5-7." Its aim is to theoretically clarify and practically test how weaving skills are promoted in technology learning activities in Waldorf preschool for children aged 5-7. The theoretical part of the research are based on the insights of D. Goulmen, J. Gray, R. Steiner, F. Kargl, I. Beļickis, and V. Hibner. It analyzes literature on topics such as weaving, fine motor skill development and significance, fostering will, and the characteristics and development of 5-7-year-old children. The empirical part of the research involves observing 10 children pedagogically, establishing criteria for assessing weaving skills. The conducted research and its results will help educators become aware of the possibilities for developing weaving skills in Waldorf preschool, by creating a favorable environment for children to develop important cognitive processes such as thinking, attention, will, and artistic imagination. The paper consists of 50 pages, 20 images, 4 tables, 1 appendix, and 34 bibliographic units. Keywords: preschool, Waldorf pedagogy, weaving, 5-7-year-old children, fine motor skills, will.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectValdorfa pedagoģija
dc.subjectAušana
dc.subjectGriba
dc.subjectSīkā pirkstu motorika
dc.titleAušanas pamatprasmju attīstība Valdorfa pirmsskolā 5-7 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeDevelopment of Weaving Skills in Waldorf Preschool for Children Aged 5-7
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record