Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās 2-3 gadu vecumā
Author
Pugače, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Aiga Pugače Darba nosaukums: Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās 2-3 gadu vecumā. Darba mērķis: Teorētiski izzināt un empīriski pārbaudīt vārdu krājuma paplašināšanos rotaļās bērniem 2-3 gadu vecumā. Darbā ir divas daļas. Pirmajā daļā tiek veikts teorētisks pētījums par valodas apguvei un vārdu krājumam raksturīgo , bērnu attīstību 2 līdz trīs gadu vecumā un rotaļu izmantošanas iespējām vārdu krājuma paplašināšanai. Veicot teorijas apskatu iespējams secināt, ka bērnu vārdu krājumu ir iespējams paplašināt izmantojot dažāda veida rotaļas. Otrajā darba daļā ir atspoguļots veiktais pētījums, kuram tika izstrādāti 5 kritēriji, lai novērtētu bērnu vārdu krājumu pētījuma sākumā, vidū un beigās. Pētījuma noslēgumā tika secināts, ka visu bērnu rezultāti pēc kritērijiem ir uzlabojušies, tādēļ var secināt, ka izmantojot rotaļas pedagoģiskajā procesā, iespējams paplašināt bērna vārdu krājumu. Darbs sastāv no 36 lpp., 4 tabulām un 4 diagrammām, 27 izmantotās literatūras avotiem. Author: Aiga Pugače Title: Expanding vocabulary in games at the age of 2-3. Objective of the thesis: Theoretically explore and empirically test vocabulary expansion during play in children aged 2-3 years. There are two parts in the work. In the first part, a theoretical study is conducted on language acquisition and characteristics of vocabulary, children's development at the age of 2 to 3, and the possibilities of using play to expand vocabulary. By conducting a theoretical overview, it can be concluded that children's vocabulary can be expanded by using various types of play. In the second part of the work, the conducted research is reflected, for which 5 criteria were developed to assess children's vocabulary at the beginning, middle, and end of the study. At the conclusion of the study, it was found that the results of all children improved according to the criteria; therefore, it can be concluded that by using play in the pedagogical process, it is possible to expand a child's vocabulary. The work consists of 36 pages, 4 tables and 4 diagrams, 27 literature sources.