• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās 2-3 gadu vecumā

Thumbnail
View/Open
299-98688-Pugace_Aiga_ap21333.pdf (460.6Kb)
Author
Pugače, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Aiga Pugače Darba nosaukums: Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās 2-3 gadu vecumā. Darba mērķis: Teorētiski izzināt un empīriski pārbaudīt vārdu krājuma paplašināšanos rotaļās bērniem 2-3 gadu vecumā. Darbā ir divas daļas. Pirmajā daļā tiek veikts teorētisks pētījums par valodas apguvei un vārdu krājumam raksturīgo , bērnu attīstību 2 līdz trīs gadu vecumā un rotaļu izmantošanas iespējām vārdu krājuma paplašināšanai. Veicot teorijas apskatu iespējams secināt, ka bērnu vārdu krājumu ir iespējams paplašināt izmantojot dažāda veida rotaļas. Otrajā darba daļā ir atspoguļots veiktais pētījums, kuram tika izstrādāti 5 kritēriji, lai novērtētu bērnu vārdu krājumu pētījuma sākumā, vidū un beigās. Pētījuma noslēgumā tika secināts, ka visu bērnu rezultāti pēc kritērijiem ir uzlabojušies, tādēļ var secināt, ka izmantojot rotaļas pedagoģiskajā procesā, iespējams paplašināt bērna vārdu krājumu. Darbs sastāv no 36 lpp., 4 tabulām un 4 diagrammām, 27 izmantotās literatūras avotiem.
 
Author: Aiga Pugače Title: Expanding vocabulary in games at the age of 2-3. Objective of the thesis: Theoretically explore and empirically test vocabulary expansion during play in children aged 2-3 years. There are two parts in the work. In the first part, a theoretical study is conducted on language acquisition and characteristics of vocabulary, children's development at the age of 2 to 3, and the possibilities of using play to expand vocabulary. By conducting a theoretical overview, it can be concluded that children's vocabulary can be expanded by using various types of play. In the second part of the work, the conducted research is reflected, for which 5 criteria were developed to assess children's vocabulary at the beginning, middle, and end of the study. At the conclusion of the study, it was found that the results of all children improved according to the criteria; therefore, it can be concluded that by using play in the pedagogical process, it is possible to expand a child's vocabulary. The work consists of 36 pages, 4 tables and 4 diagrams, 27 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68822
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV