Trešā vecumposma bērna valodas bagātināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā
Author
Brensone, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: Trešā vecumposma valodas bagātināšana vizuālajā mākslā. Darba mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt trešā vecumposma pirmsskolas vecuma bērnu valodas bagātināšanu vizuālajā mākslā. Kvalifikācijas darbā ir analizēta valoda un tās bagātināšana pirmsskolā. Tika pētīts trešā vecumposma vispārējais raksturojums, vizuālās mākslas saturs pirmsskolā un izveidots ideju katalogs. Balstoties uz teorētiskajām atziņām tika veikts pētījums. Praktiskā darbībā tika izmantoti 5 uzdevumi vizuālajā mākslā, kas veicinātu bērna valodas attīstību. Tika veikta bērnu novērošana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un situācijas analīze, kas palīdzēja novērtēt bērnu valodas attīstības izaugsmi vizuālajā mākslā. Kvalifikācijas darba ietvaros tika sasniegts izvirzītais mērķis. Salīdzinot sākotnējos un atkārtotos novērojumu datus tika secināts, ka valoda bagātinās bērnu māksliniecisko darbu refleksijas posmā un mākslas darbu analīzes veikšanā, ja skolotājs uzdos atbilstošus jautājumus, un piedāvās atslēgas vārdus, kas sekmēs bērnu vārdu krājuma paplašināšanos. Kvalifikācijas darba apjoms: 44 lpp., 8 tabulas, 10 attēli, 3 pielikumi, 36 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: valoda, vizuālā māksla, trešais pirmsskolas vecums, vārdu krājums, valodas bagātināšana. The research title : Enriching the language of the third-age child in visual arts in pre-school The objective of the research: To theoretically analyse and practically test the language enrichment of preschool children of the third age in the visual arts. The qualification thesis analyses language and its enrichment in pre-school. The general characteristics of the third age stage, the content of visual arts in preschool were studied and a catalogue of ideas was created. Based on the theoretical findings a research was carried out. There were used 5 tasks in visual arts to promote the child's language development. Observation of children, pedagogical trial work and situational analysis were carried out, which helped to assess the growth of children's language development in visual arts. The qualification work achieved the objective. Comparing the initial and repeated observational data, it was concluded that language will be enriched during the reflection stage and in the analysis of children's artwork if the teacher asks appropriate questions and offers key words that will contribute to the expansion of children's vocabulary. The content of the qualification paper includes: 44 pages, 8 tables, 10 pictures, 3 attachments, 36 literature sources. Key words: language, visual arts, third preschool age stage, vocabulary, language enrichment.