Literāro darbu izmantošana vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veicināšanā
Author
Vijupe, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Kristīne Vijupe Kvalifikācijas darba vadītājs: Dr. Paed. Ilze Šūmane Kvalifikācijas darba temats: Literāro darbu izmantošana vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veicināšanā. Pētījuma mērķis: Pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veicināšanu, izmantojot literāros darbus. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģisko un zinātnisko literatūru par bērnu iztēles veicinošiem faktoriem. 2. Raksturot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēli. 3. Veikt empīrisko pētījumu par bērnu iztēles veicināšanu pedagoģiskajā procesā. 4. Analizēt empīriskā pētījuma iegūtos rezultātus. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: Teorētiskā daļa – Tiek analizētas pedagoģiskās un zinātniskās teorijas nostādnes, par bērnu iztēles veicināšanu izmantojot literāros darbus. Empīriskā daļa – Tiek izstrādāti vērtēšanas kritēriji, pēc kuriem tiek vērtēti bērni pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Sniegts īss bērnu raksturojums. Tiek atspoguļots pedagoģiskais process, ar pētījuma uzdevumiem un bērnu darbībām. Bērnu vecākiem tiek izsūtīta elektroniska aptaujas anketa, kuras rezultāti tiek analizēti un izdarīti secinājumi. Kvalifikācijas darba apjoms - 45 lapaspuses, 8 attēli, 2 tabulas, 4 pielikumi, 27 vienības izmantoto literatūru skaits. Author of the qualification work: Kristīne Vijupe Head of the qualification work: Dr. Paed. Ilze Šūmane Theme of the qualification work: The use of literary works in promoting the imagination of children of middle preschool age. Purpose of the study: To research promotion of the imagination of children of middle preschool age by using literary works. Tasks of the study: 1.To analyze pedagogical and scientific literature about factors promoting the ima-gination of children. 2.To characterize the imagination of children of middle preschool age. 3.To carry out an empirical study of the promotion of children’s imagination in the pedagogical process. 4.To analyze the results obtained by empirical research. The qualification work consists of two parts: Theoretical part – The guidelines of pedagogical and scientific theory framework are analyzed, using literary works to promote children’s imagination. Empirical part – The scoring criteria is developed by which children are evaluated at the beginning of the study and at the end. A brief description of children is provided. The pe-dagogical process is reflected with tasks of the study and children’s activities. An electro-nic questionnaire is sent to the children’s parents, the results of which are analyzed and the conclusions are drawn. Size of the qualification work: 45 pages, 8 photos, 2 tables, 4 attachments, the amount of used literature 27 units.