Bērna sociāli emocionālā gatavība skolai
Author
Adzileviča, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: “Bērna sociāli emocionālā gatavība skolai” izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizāciju bērna sociāli psiholoģiskās gatavības skolai sekmēšanai pirmsskolas izglītības 3. posmā. Teorētiskajā daļā, balstoties uz latviešu (R. Garleja, R. Kaņepēja, Z. Oliņa, I.Šūmane, D. Lieģeniece, M. Zvilna u.c.), ārvalstu (S. Arslan, D.T. Browne, E. Danniels, M.McCelland u.c.) pētījumiem, analizēts gatavības skolai jēdziens, īpaši izceļot bērna sociāli emocionālās gatavības aspektu, analizēts 5-6 gadus vecu bērnu sociāli emocionālo attīstību un sociāli emocionālās gatavības skolai sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā analizēta 14 bērnu sociāli emocionālā gatavība skolai pirmsskolas izglītības pēdējos trīs mēnešos, atspoguļots pedagoģiskais process šīs gatavības sekmēšanai. Pētījuma noslēgumā sniegta izvērsta atbilde uz jautājumu “kādi metodiskie paņēmieni ļauj sekmēt bērnu sociāli emocionālo gatavību skolai?”. Subject of qualification work: "Children's social-emotional readiness for school" was developed with the aim to theoretically and empirically study the organisation of the pre-school pedagogical process for promoting the socio-psychological school readiness of a child at the 3rd stage of pre-school education. The theoretical part is based on the Latvian (R. Garleja, R. Kaņepēja, Z. Oliņa, I. Šūmane, D. Lieģeniece, M. Zvilna, etc.), foreign (S. Arslan, D.T. Browne, E. Danniels, M. McCelland, etc. ), the concept of school readiness is analysed, with special emphasis on the aspect of socio-emotional readiness of the child, the socio-emotional development of 5-6 year old children and the possibilities of promoting socio-emotional school readiness in the pre-school pedagogical process are analysed. The empirical part analyses the socio-emotional school readiness of 18 children in the last three months of preschool education, and presents the pedagogical process for promoting their readiness. The study concludes with an extended answer to the question "what methodological approaches can contribute to children's socio-emotional readiness for school?".