Rotaļa kā 4 – 5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veidotāja
Author
Kovalevska, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Goba, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Ilze Kovalevska Kvalifikācijas darba temats: Rotaļa kā 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veidotāja Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt un analizēt 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmju prasmju veidošanu rotaļās Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek analizētas psihologu un pedagogu atziņas par saskarsmes un rotaļas jēdzieniem. Tiek analizēta rotaļas nozīme bērnu saskarsmes veidošanā, kā arī aplūkots un analizēts 4-5 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums. Empīriskajā pētījumā apkopotas pētījuma metodes un plāns, pirmsskolas vecuma bērnu raksturojums. Pēc izstrādātiem kritērijiem tiek veikta sākotnējā bērnu saskarsmes prasmju izvērtēšana, aprakstīta pedagoģiskā darbība, izmantojot rotaļas bērnu saskarsmes prasmju apguvei, atspoguļots pētījuma rezultātu apkopojums un analīze. Pētījumā tika saņemta atbilde uz izvirzīto pētījuma jautājumu: rotaļas sekmē bērnu saskarsmes prasmju apguvi. Atslēgas vārdi: rotaļa, saskarsme, 4-5 gadus veci bērni, pirmsskola Darba apjoms: 44 lpp., 3 tabulas, 2 attēli, izmantoti 29 literatūras avoti The author of the paper: Ilze Kovalevska The title of the paper: Formation of communication skills of 4-5 year old children through play. The goal of the paper: theoretically and practically study and analyse formation of communication skills of 4-5-year-old children through plays. The qualification paper consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part analyses the findings of psychologists and pedagogues on the concepts of communication and play. The importance of play in the formation of children's communication skills is analysed, as well as the development characteristics of 4-5-year-old children are examined and analysed. The empirical part summarizes research methods and plan, characteristics of preschool children. According to the developed criteria, the initial evaluation of children's communication skills is carried out; pedagogical activities using plays for the development of children's communication skills are described; summary and analysis of research results are reflected. In the scope of the research the answer to the question raised is gained, i.e., the paly promotes the acquisition of communication skills. Key words: play, communication, 4-5 year old children, preschool The volume of the paper: 44 pages, 3 tables, 2 pictures, 29 literature sources.