Drāmas metode 1,5-3 gadu vecu bērnu ģērbšanās prasmju veicināšanai
Author
Aneraude, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Drāmas metode 1,5-3 gadu vecu bērnu ģērbšanās prasmju veicināšanai. Kvalifikācijas darba autors: Irina Aneraude Kvalifikācijas darba vadītāja: Dr. paed. Ilze Šumane Pētījuma mērķis: izpētīt drāmas metodes izmantošanas iespējas 1,5-3 gadu vecu bērnu ģērbšanās prasmju veicināšanai. Pētījuma jautājums: kā drāmas metodes lietošana ietekmē 1,5-3 gadu vecu bērnu ģērbšanās prasmju veicināšanai? Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt teorētisko literatūru par pētāmo problēmu. 2. Veikt pirmsskolas pedagogu, kas strādā ar 1,5-3 gadu veciem bērniem, anketēšanu. 3. Veikt iegūto datu analīzi. 4. Radīt pasakas, drāmas metodes izmantošanai 1,5-3 gadu vecu bērnu ģērbšanās prasmju veicināšanai un aprobēt tās praksē. 5. Analizēt pētījuma rezultātus. Kvalifikācijas darbs sastāt no trim daļām. Pirmā daļa ir veltīta teorijai: tiek apskatīts 1,5-3 gadu vecu bērns kopējais raksturojums un ģērbšanās prasmju metodes pirmskolas izglītības saturā. Otrā daļā tika aprakstīs veiktais pētījums par ģērbšanās prasmju veicināšanu Latvijas pirmskolās jaunākā vecuma grupās. Pētījums tika veikts izmantojot anketēšanas metodi, kurā piedalījušies 194 respondenti. Trešajā daļā, balstoties uz anketēšanas analīzes rezultātiem, tika radītas 5 pasakas, kuru dramatizācija palīdz veicināt 1,5-3 gadu veciem bērniem ģērbšanās prasmju attīstību un aprakstīta tas pielietošana praksē, veicot X pirmskolas 12 bērnus vecumā no 1,5 līdz 2,5 gadiem vērojumu. Pētījuma laikā tika secināts, ka pasaku izmantošana nav populāra metode 1,5-3 gadu vecu bērnu ģērbšanās prasmju veicināšanai. Tajā pat laikā, tika novērots, ka pasaku dramatizācija ieinteresē bērnus un rosina viņus aktīvi darboties un pilnveidot savas ģērbšanās iemaņas. Kvalifikācijas darba apjoms: 38 lapaspuses, 8 tabulas, 28 attēli, 1 pielikums. Subject of qualification work: Drama method for promoting dressing skills of 1.5-3 year old children. Author of qualification work: Irina Aneraude Supervisor of qualification work: Dr. paed. Ilze Šumane The purpose of the research: to investigate the possibilities of using the drama method to promote the dressing skills of 1.5-3-year-old children. Research question: how does the use of the drama method affect the dressing skills of 1.5-3-year-old children? Research tasks: 1. Analyze the theoretical literature on the researched problem. 2. Conduct a survey of preschool teachers who work with 1.5-3-year-old children. 3. Analyze the obtained data. 4. To create fairy tales, drama methods for the promotion of dressing skills of 1.5-3- year-old children and to test them in practice. 5. Analyze the results of the study. The qualification work consists of three parts. The first part is devoted to the theory: the overall characteristics of a 1.5-3-year-old child and methods of dressing skills in the content of preschool education are examined. In the second part, the study conducted on the promotion of dressing skills in Latvian preschools in younger age groups was described. The research was conducted using the questionnaire method, in which 194 respondents participated. In the third part, based on the results of the questionnaire analysis, 5 fairy tales were created, the dramatization of which helps to promote the development of dressing skills in 1.5-3-year-old children, and its application in practice is described by performing X preschool 12 children aged 1.5-2.5 years observation. During the research, it was concluded that the use of fairy tales is not a popular method for promoting the dressing skills of 1.5-3-year-old children. At the same time, it was observed that the dramatization of fairy tales interests children and encourages them to be active and improve their dressing skills. The scope of the qualification work: 38 pages, 8 tables, 28 pictures, 1 appendix.