• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latviešu valodas apguve integrētās mācībās sākumskolā

Thumbnail
View/Open
299-98718-Zikunova_Gita_gz19013.pdf (1.930Mb)
Author
Zikunova, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Gitas Zikunovas bakalaura darbs “Latviešu valodas apguve integrētās mācībās sākumskolā” ir darbības pētījums, kurā tika pētīts, kā valodas un satura integrēta pieeja (CLIL) var veicināt matemātikas satura apguvi lingvistiski neviendabīgā vidē 2. klasē, kur 68 % skolēnu latviešu valodas zināšanas ir vājas vai nepietiekamas, lai sekmīgi apgūtu mācību vielu. Darba autore izvirzīja pētāmo jautājumu: kā pilnveidot skolēnu valodas prasmes, apgūstot matemātikas saturu sākumskolā? Bakalaura darba mērķis ir izpētīt un praktiski pārbaudīt CLIL pieejas efektivitāti matemātikas apguvē 2. klasē. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, darba autore analizēja literatūru un citus avotus, lai izpētītu un izanalizētu CLIL pieejas būtību, kā tā iederas kompetencē balstītā izglītībā, izzināja, kas jāapgūst matemātikā 2. klasē, kur valoda atspoguļojas matemātikas saturā, kā valoda saistās ar matemātiku, kā attīstīt matemātiskās prasmes sākumskolā, pārbaudīja praktiskā darbībā CLIL pieejas efektivitāti matemātikas stundās 2. klasē. Apkopojot datus, uz pētījuma jautājumu, kā pilnveidot skolēnu valodas prasmes, apgūstot matemātikas saturu sākumskolā? Darba autore secināja, ka CLIL pieeja veicina vārdu krājuma paplašināšanu latviešu valodā, jo skolēni, apgūstot matemātiku, savu spēju robežās lieto latviešu valodu – runā savā starpā, klausās, lasa un veic pierakstus, tādējādi uzlabojot arī savas latviešu valodas prasmes. Uzlabojoties valodas prasmēm, skolēni labāk izprot matemātikas saturu, kas tiek mācīts latviešu valodā, līdz ar to spēj sekmīgi apgūt mācību priekšmetu. Atslēgas vārdi: CLIL, kompetencē balstīta izglītība, matemātika, valoda. Bakalaura darba apjoms: 69 lapaspuses, 7 tabulas, 8 attēli, 5 pielikumi. Izmantoti 52 informācijas avoti.
 
Gitas’s Zikunova’s bachelor's thesis "Learning Latvian Language in Integrated Studies for Elementary School" is an action research that investigated how a content and language integrated learning (CLIL) can promote the learning of mathematics content in a linguistically heterogeneous environment in the 2nd grade, where 68% of students have weak or insufficient knowledge of the Latvian language in order to successfully learn the subject matter. The paper’s author raised the research question: how to improve students’ language skills through learning mathematics content in elementary school? The aim of the bachelor thesis is to investigate and practically test the effectiveness of the CLIL approach in learning mathematics in the 2nd grade. In order to achieve the set goal, the author of the work analyzed the literature and other sources to study and analyze the nature of the CLIL approach, how it fits into competence-based education, found out what should be learned in mathematics in the 2nd grade, where language is reflected in the content of mathematics, how language is related to mathematics, how to develop mathematical skills in elementary school, tested the effectiveness of the CLIL approach in mathematics lessons in the 2nd grade. Collecting the data, to the research question, how to improve students’ language skills through learning mathematics content in elementary school, the author of the paper concluded that the CLIL approach expands the vocabulary in the Latvian language, because the students, when learning mathematics, use Latvian language within their abilities - speak with each other, listen, read and take notes, thus improving theirs Latvian language skills. As language skills improve, students better understand the content of mathematics taught in Latvian, and thus are able to successfully learn the subject. Keywords: CLIL, competence-based education, mathematics, language. Volume of the bachelor thesis: 69 pages, 7 tables, 8 images, 5 appendixes. 52 sources of information were used.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68840
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV