Pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšana darbā ar dabas materiāliem, otrajā pirmsskolas vecumposmā
Author
Maisjuka-Zavarina, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sintija Maisjuka – Zavarina Darba nosaukums: Pirkstu sīkās muskulatūras attīstības veicināšana darbā ar dabas materiāliem, otrajā pirmsskolas vecumposmā. Darba mērķis: Pētīt otrā pirmsskolas vecumposma bērnu pirkstu sīkās muskulatūras attīstīšanas veicināšanas iespējas darbā ar dabas materiāliem. Darbā ir divas daļas. Pirmajā daļā tika analizētas pedagoģijas un psiholoģijas autoru atziņas par pirkstu sīkās muskulatūras attīstīšanu ar dabas materiāliem, kā arī tika raksturots otrais pirmsskolas vecumposms. Otrajā daļā tika veikt empīriskais pētījums, kurā tika izmantota anketēšana un pedagoģiskais novērojums, pēc kura tika secināts, ka pirmsskolas izglītības iestādē ir jāveido iekšējā vide tuvu mājas videi, jo pēc vecāku atbildēm uz jautājumiem, tika secināts, ka bērni mājas apstākļos jūtas nepiespiesti un daudz brīvāk, kas nozīmē, ka rezultāti ir labāki. Darbs sastāv no: 31 lpp., 9 attēliem, 3 tabulām, 47 izmantotiem literatūras avotiem un 3 pielikumiem. Atslēgas vārdi: otrais pirmsskolas vecums, sīkā muskulatūra, dabas materiāli, pirmsskolas izglītības iestāde. Author of the work: Sintija Maisjuka - Zavarina Title of the work: Promoting the development of the fine motor skills in the second stage of preschool age through activities with natural materials. The purpose of the work: To study the possibilities how to develop fine motor skills in the second stage of preschool age through activities with natural materials. The work consists of two parts. In the first part, there is an analysis by the authors of pedagogy and psychology of early childhood fine motor skills development through activities with natural resources, as well as description of the second stage of preschool age. In the second part, an empirical study was carried out, which used questionnaires and pedagogical observation, after which it was stated that the internal environment in the preschool educational institution should be created close to the home environment. According to the parents' answers to the questions, it was concluded that children feel relaxed at home and a lot more freely, which also means better results. The work consists of: 31 pages, 9 images, 3 tables, used 47 literature sources and 3 appendices. Key words: second stage of preschool age, fine motor skills, natural materials, preschool educational institution.