• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšana āra nodarbībās

Thumbnail
View/Open
299-98738-Kruklina_Baiba_bk19023.pdf (1.946Mb)
Author
Krūkliņa, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Baiba Krūkliņa. Bakalaura darba nosaukums: 5-6 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšana āra nodarbībās. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 5-6 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanas veicināšanas iespējas āra nodarbībās pirmsskolā. Bakalaura darbs ietver teorētisko daļu un empīrisko daļu, tas sastāv no 2 nodaļām un 5 apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā ir aplūkotas un analizētas vairāku autoru teorētiskās atziņas par pašvadītu mācīšanos kā procesu, caurviju prasmi un āra nodarbībām kā mācību metodi, balstoties uz zinātnieku atziņām: R. Fišera, J. Gravas, V Poles, T. O. Nagihan, E. C. Ebru, D. Kalniņas un citu. Praktiskajā darba daļā veikts pētījums problēmas izzināšanai un analīzei, kā arī apkopoti ieteikumi pētījuma aktualizētā jautājuma risināšanai. Darba apjoms ir 59 lapaspuses, attēlu skaits – 20, tabulu skaits – pieci, pielikumu skaits – divi, izmantoto informācijas avotu skaits – 47. Darba galvenie atslēgas vārdi: 5-6 gadīgi bērni, pašvadīta mācīšanās, āra nodarbības, mācību vide, pirmsskola.
 
The author: Baiba Krūkliņa. The topic of the bachelor thesis: promoting self-directed learning in outdoor activities for 5 – 6 years olds students. The objective of the bachelor thesis: theoretically and practically explore the possibilities of promoting self-directed learning for 5-6 year olds students in outdoor classes in preschool. The bachelor thesis includes the theoretical part and the empirical part, it consists of 2 chapters and 5 subsections. The first chapter discusses and analyzes the theoretical insights of several authors on self-directed learning as a process, transversal skill and outdoor classes as a teaching method, based on the findings of scientists: R. Fischer, J. Grava, V Pole, T. O. Nagihan, E. C. Ebru, D. Kalniņa and others. In the practical part of the work, a study is carried out for the study and analysis of the problem, as well as recommendations for solving the issue raised by the study are compiled. The work consists of 59 pages, 20 images, five tables, two annexes, 47 sources of information used. The main keywords of the work: children 5-6 years old, self-directed learning, outdoor classes, learning environment, preschool.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68847
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV