1,5 - 3 gadu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Stikāne, Sindija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats - 1,5 – 3 gadu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē Darba autore – Sindija Stikāne Darba vadītāja – Mg. Paed. Egija Laganovska Kvalifikācijas darba mērķis - teorētiski un praktiski noskaidrot, kādas adaptācijas procesa organizēšana atvieglo 1,5 līdz 3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par 1,5 – 3 gadu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē, šī vecumposma attīstības īpatnībām, adaptācijas jēdzienu un adaptācijas procesu. Tiek analizēta pedagoģiskās darbības nozīme adaptācijas procesā. Atziņas par adaptācijas procesu, izpētīt, cik svarīga ir pirmsskolas skolotāju loma adaptācijas posmā. Teorētiskās atziņas tika aizgūtas no tādiem autoriem kā - S.Gailuma, V.Golubina, D.Dzintare, A.Špona, A. Randoha un citu autoru atziņām. Empīriskajā daļā darba autore raksturo bērnus pēc viņu uzvedības īpatnībām, emocionāla stāvokļa un to analizē. Veic pedagogu anketēšanu un anketu analīzi. Atslēgas vārdi: Adaptācija, bērns, pedagogs, vecāki, pirmsskola. Lappušu skaits: 45 Tabulu skaits: 8 Attēlu skaits: 1 Literatūras un citu avotu saraksts: 17 Pielikumu skaits: 4 The topic of the qualification work - Adaptation of 1.5 - 3 year-old children in a preschool educational institution Author – Sindija Stikāne Head of work – Mg. Paed. Egija Laganovska The purpose of the qualification work - Is to theoretically and practically find out what facilitation of the organization of the adaptation process is the adaptation of 1.5 to 3-year-old children in a preschool educational institution. The study consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part analyzes the scientific literature on the adaptation of 1.5 – 3 year-old children in a pre-school educational institution, the peculiarities of the development of this age stage, the concept of adaptation and the process of adaptation. The importance of pedagogical activity in the adaptation process is analyzed. Insights into the adaptation process, to explore how important the role of preschool teachers is in the adaptation phase. Theoretical insights are borrowed from such authors as - S.Gailuma, V.Golubina, D.Dzintare, A.Špona, A. Randoha and other authors works. In the empirical part, the author describes children according to their behavioral characteristics, emotional state and analyzes them. Conducts teacher questionnaires and questionnaire analysis. Keywords: Adaptation, child, teacher, parents, preschool. Number of pages:45 Number of tables: 8 Number of images: 1 List of literature and other sources: 17 Number of attachments: 4