5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes veicināšana ar didaktisko spēļu palīdzību PII
Author
Beresņeva, Izabella
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Izabella Beresņeva Kvalifikācijas darba izstrādāts temats:“5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes veicināšana ar didaktisko spēļu palīdzību PII”. Darba mērķis: ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt, kā ar didaktisko spēļu palīdzību pirmsskolā var veicināt 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmi. Mērķis ir sasniegts ar pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras analīzi, izstrādātam un apkopotām didaktiskām spēlēm, novērojumiem mēneša laikā. Darba pirmajā nodaļā: tiek iepazīstināts ar lasītprasmes jēdzienu, apkopota, analizēta un izvērtēta gan latviešu, gan angļu, gan krievu literatūra par lasītprasmi un tās veicināšanu, kā arī to, kāpēc tā ir nepieciešama, tiek apkopota informācija par 5-6 gadus vecu bērnu attīstību un sniegti tās raksturojumi, tiek apkopota informācija par didaktiskajām spēlēm, kas veicina pirmsskolēnu lasītprasmi un tiek izstrādāti didaktisko spēļu kritēriji. Darba otrajā nodaļā: tiek veikts empīriskais pētījums, kā ar didaktisko spēļu palīdzību pirmsskolā var veicināt 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmi. Empīriskajā pētījumā tika noteiktas pētīšanas metodes: pedagoģiskais novērojums, izmēģinājuma darbība, datu apstrāde un analīze. Sasniegtie rezultāti: izstrādāti secinājumi un priekšlikumi lasītprasmes veicināšanai 5-6 gadus veciem bērniem ar didaktiskās spēļu palīdzību pirmsskolā. Atslēgas vārdi: lasītprasme, pirmsskola, 5-6 gadus vecuma bērni, didaktiskās spēles. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās atziņas un empīriskās pētījuma daļas, secinājumu un priekšlikumu daļas, kā arī no izmantotās literatūras un avotu saraksta. Kvalifikācijas darba apjoms 41 lappuses. Darbs sastāv no 6 tabulām, 6 attēliem, 52 literatūras un avotu sarakstiem un 6 pielikumiem. Author of the qualification work: Izabella Beresneva The topic developed by the qualification work: "Promotion of reading skills of 5-6- year-old children with the help of didactic games in pre-shool". The aim of the work: to theoretically investigate and practically check how the reading skills of 5-6-year-old children can be promoted with the help of didactic games in preschool. The goal has been achieved through the analysis of pedagogical and psychological literature, developed and compiled didactic games, observation during a month. In the first chapter of the work: the concept of literacy is introduced, Latvian, English and Russian literature on literacy and its promotion is collected, analyzed and evaluated, as well as why it is necessary, information on the development of 5-6-year-old children is collected and its characteristics are provided, information is collected about didactic games that promote preschoolers' reading skills, and criteria for didactic games are developed. In the second chapter of the work: an empirical study is conducted on how the reading skills of 5-6-year-old children can be promoted with the help of didactic games in preschool. Research methods were determined in the empirical study: pedagogical observation, trial operation, data processing and analysis. Achieved results: conclusions and proposals have been developed for the promotion of reading skills for 5-6-year-old children with the help of didactic games in preschool. Key words: literacy, preschool, 5-6 year old children, didactic games. The qualification work consists of an introduction, a theoretical introduction, an empirical research part, a part of conclusions and proposals, as well as a list of used literature and sources. The volume of the qualification work is 41 pages. The work consists of 6 tables, 6 images, 52 lists of literature and sources and 6 appendices.