2-3 gadus vecu bērnu adaptācija veicināšanas paņēmieni pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Dortāne, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 2-3 gadus vecu bērnu adaptācijas veicināšanas paņēmieni pirmsskolas izglītības iestādē Kvalifikācijas darba autore: Inga Dortāne Zinātniskā vadītāja: Dr. psych. Valentīna Romenkova Pētījuma mērķis: empīriski pamatot un teorētiski pētīt pedagoģiskā darba organizēšanas īpatnības un pedagoģiskos paņēmienus adaptācijas procesa norisi 2-3 gadus veciem bērniem un noteikt to ietekmējošos faktorus. Pētījuma jautājums: kā bērnu adaptācijas veicināšanas metodes pirmsskolas iestādē ietekmē bērnu adaptācijas procesu? Pētījuma metodes: literatūras avotu atlase, izpēte un analīze, pedagoģiskā novērošana. Pētījuma saturs: pētījums aptver 2 nodaļas. Pirmajā teorētiskajā daļā apkopoti teorētiskie materiāli par adaptācijas būtību, pievēršot uzmanību agrīnā vecuma bērnu adaptācijas īpatnībām un problēmām. Otrajā empīriskā daļā tika veikts praktisks pētījums par 2-3 gadus vecu bērnu adaptācijas gaitu. Pētījuma gaitā tika izmantotas divas pētījumu metodes – pedagoga praktiskais darbs un pedagoģiskā novērošana. Darba rezultāti: darba mērķis sasniegts - izvēlētās un praktiski pārbaudītās metodes un paņēmieni, pierādījuši savu efektivitāti un pozitīvo ietekmi uz agrīnā vecuma bērnu adaptācijas procesu. Pētījuma pielietojums: pētījumu var izmantot pirmsskolas izglītības pedagogi darbā ar 2-3 gadus veciem bērniem adaptācijas periodā, kā arī vecākiem , kas interesējas par bērnu sagatavošanu pirmsskolai un adaptācijas procesa vadību jaunākajā grupā. Kvalifikācijas darba apjoms: 53 lappuses,16 attēli, 12 tabulas, 2 pielikumi, 49 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: ADAPTĀCIJA, INDIVIDUĀLA PIEEJA, ATTIECĪBA, MIJIEDARBĪBA, ROTAĻA. Title of qualifying work: Adaptation of 2–3-year-olds promotion techniques in a preschool educational institution. Author: Inga Dortāne Scientific research advisor: Dr. psych. Valentīna Romenkova Objective of the study: to theoretically study and empirically substantiate the peculiarities of the organization of pedagogical work and pedagogical techniques during the adaptation process for 2-3-year-old children and determine the influencing factors. Study question: How do methods to promote child adaptation in pre-school settings affect the process of child adaptation? Study methods: selection, research and analysis of literary sources, pedagogical observation. Content of the study: the study covers 2 chapters. The first theoretical part summaries theoretical material on the nature of adaptation, drawing attention to the specificities and challenges of adaptation of early-age children. In the second empirical part, a practical study was conducted on the pace of adaptation of 2–3-year-olds. During the study, two study methods were used: the practical work of the teacher and pedagogical observation. Work results: the goal of the work has been achieved - the methods and techniques chosen and practically tested, proven to be effective and have a positive impact on the adaptation process of early-age children. Application of the study: the study can be used by pre-primary educators working with 2–3-year-olds during the adaptation period, as well as parents interested in preparing children for pre-school and managing the adaptation process in the younger group. The scope of the qualification work: 53 pages, 16 pictures, 12 tables, 2 appendices, 49 literature sources. Key words: ADAPTATION, INDIVIDUAL APPROACH, RELATIONSHIP, INTERACTION, PLAY.