5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšana āra nodarbībās
Author
Bagdone, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Baiba Bagdone Darba nosaukums: 5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšana āra nodarbībās Darba zinātniskais vadītājs: Inese Eglīte Darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski noskaidrot, lasītprasmes sekmēšanas iespējas 5-6 gadīgiem bērniem āra nodarbībās pirmsskolā. Bakalaura teorētiskajā daļā tiek pētīta un analizēta pedagoģiskā literatūra par 5-6 gadīgu bērnu attīstības iezīmēm un lasītprasmes sekmēšanu pedagoģiskajā procesā, kā arī āra nodarbību būtību. Pētījuma teorētiskajā daļā izmantotas Z. Anspokas, Z., R. Kaņepējas, A. Krieķa, A. Miltuzes, S. Sebres un citu pedagogu un psihologu atziņas. Bakalaura otrajā jeb empīriskajā daļā tika veikta pedagoģiskā novērošana, vērtējot bērnu lasītprasmi pēc iepriekš izvirzītiem kritērijiem. Balstoties uz novērojumiem, tika organizēta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība - vadītas sešas āra nodarbības valodas jomā. Pētījuma noslēgumā veikta iegūto datu apstrāde un analīze. Empīriskā pētījuma beigās secināts, ka āra nodarbību organizēšana, palīdz rast interesi par lasītprasmes apguvi. Iegūtie dati apliecina, ka atrašanās ārpus telpām atstāj pozitīvu ietekmi uz lasītprasmes apguves procesu. Pētījuma rezultāti iegūti laika posmā no 2023. gada septembra līdz 2023. gada novembrim. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām- teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Darbs satur 59 lpp., darbā izmantoti 9 attēli, 3 tabulas, 52 izmantotās literatūras avoti. Atslēgas vārdi: lasītprasme, pirmsskola, āra nodarbība, 5-6 gadus veci bērni. Author: Baiba Bagdone Job title: Promoting reading literacy of 5-6-year-olds in outdoor classes Supervisor: Inese Eglite Purpose: study and find out, in theory, how to promote literacy for 5-6-year-olds in outdoor classes in pre-school. The theoretical part of the Bachelor explores and analyses pedagogical literature on the developmental characteristics of 5-6-year-olds and the promotion of literacy in the pedagogical process, as well as the nature of outdoor classes. The theoretical part of the study uses the knowledge of Z. Anghost, Z., R. Cannabis, A. Kriekis, A. Miltuze, S. Sebres and other educators and psychologists. In the second or empirical part of the Bachelor, pedagogical observation was performed assessing children's literacy, according to previously set criteria. Based on observations, a pedagogical pilot activity was organized - six outdoor language classes were conducted. At the end of the study, the data obtained, have been processed and analyzed. At the end of the empirical study, it is concluded that organizing outdoor classes helps to find an interest in learning literacy. The findings show that being outdoors has a positive impact on the learning process for reading. The results of the study were obtained between September 2023 and November 2023. The Bachelor's work consists of two parts - the theoretical part and the empirical part. The work contains: 59 pages, the work uses 9 images, 3 tables and 52 sources of literature used. Keywords: literacy, preschool, outdoor class, 5-6 year olds.